جهان

مسلمانان در تگزاس به مجروحان حادثه تیراندازی خون اهدا کردند

در پی تیراندازی مرگبار در کلیسایی در سن آنتونیوی ایالت تگزاس در آمریکا، شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در سن آنتونیو، از جامعه اسلامی خواستار اهدای خون شد.

 

در پی تیراندازی مرگبار در کلیسایی در سن آنتونیوی ایالت تگزاس در آمریکا، شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در سن آنتونیو، از جامعه اسلامی خواستار اهدای خون شد.

«ثروت حسین» که ریاست شاخه سن آنتونیوی این شورا را به عهده دارد طی بیانیه‌ای که به خبرگزاری‌ها ارسال کرده گفت: همه مردم باید در هنگام  سختی‌ها و مشکلات در کنار هم باشند و برای کمک به مجروحان دست به دست هم بدهند تا بتواند هم به طور عملی و و معنوی یکدیگر را مورد حمایت قرار دهند.

 در این بیانیه آمده است: ما برای کسانی که عزیزان‌شان را در این حادثه هولناک و بی‌معنی از دست داده‌اند دعا می‌کنیم و برای بهبود هر چه سریعتر حال مجروحان حادثه نیز دست به دعا بر می‌داریم.

در این حادثه تیراندازی که رسانه‌ها از آن به نام حمام خون در کلیسا نام برده‌اند، حداقل 26 تن از جمله چند کودک جان خود را از دست دادند و 20 تن دیگر مجروح شدند. 

در این حمله یک فرد مسلح به روی اعضای یک کلیسا که در مراسم دعای روز یکشنبه شرکت کرده بودند، آتش گشود. این حمله در کلیسای اول باپتیست در ساترلند اسپرینگ رخ داد و سن قربانیان حادثه از 5 سال تا 72 سال بود.

جسد مظنون به تیراندازی پس از حادثه در اتومبیل اش در چند مایلی کلیسا کشف شد.

درحالی که بسیاری از منتقدان و کارشناسان در پی این حوادث مشابه خواستار ایجاد قوانینی برای کنترل اسلحه در آمریکا هستند، رئیس جمهور این کشور تیراندازی در کلیسای تگزاس را به «داشتن مشکل روانی در بالاترین سطح» نسبت داده و حاضر نشد به مشکل اسلحه در آمریکا اذعان بکند.

یک ماه پیش نیز حادثه هولناک مشابهی در یک کنسرت در لاس وگاس رخ داد که در این حادثه 59 نفر توسط فردی که از اتاق یک هتل به روی مردم آتش گشوده و تعداد بیشماری اسلحه همراه داشت کشته شدند.

این حادثه تیراندازی بیش از 500 مجروح به جای گذاشت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا