جهان

ضعف همبستگی بین‌المللی موجب افزایش تعداد آوارگان شده است

کمیسر عالی پناهجویان سازمان ملل از آواره شدن حدود ۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان به خاطر ضعف همبستگی و همکاری‌های بین‌المللی خبر داده است.

 

کمیسر عالی پناهجویان سازمان ملل از آواره شدن حدود ۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان به خاطر ضعف همبستگی و همکاری‌های بین‌المللی خبر داده است.

به گزارش رویترز «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی پناهجویان سازمان ملل، گفت: حدود 66 میلیون نفر در سراسر جهان به اجبار آواره و بی خانمان شده اند و ضعف همبستگی و همکاری بین المللی عامل اصلی افزایش تعداد آوارگان است.

گراندی که در شورای امنیت سازمان ملل سخن می گفت، تصریح کرد: تعداد آوارگان و بی خانمان ها در سراسر جهان از 42 میلیون نفر در سال 2009 میلادی با افزایش روبرو شده است.

وی افزود: افزایش چشمگیر آوارگان نشانگر ضعف همکاری و همبستگی بین المللی و کاهش ظرفیت ها در جلوگیری، مهار و حل و فصل منازعات و درگیری ها است.

این مقام ارشد در ادامه اظهار داشت: ادامه درگیری و جنگ در سوریه و عراق حدود یک چهارم کل افراد بی خانمان و آواره در جهان را تشکیل می دهد. فقر؛ فقدان توسعه، اوضاع وخیم زیست محیطی و نابرابری در بخش های مختلف جهان تاثیر زیادی بر تشدید بحران آوارگان داشته است.

وی با تاکید بر اهمیت ماموریت های نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در مناطق مختلف جهان، ادامه این ماموریت ها را حیاتی و ضروری ارزیابی کرده است.

گراندی ماه گذشته نیز از سیاست های مهاجرتی اروپا، آمریکا و استرالیا به شدت انتقاد کرده و از باز نگه داشتن مرزها از سوی کشورهایی که همسایه کشورهای بحران زده هستند تقدیر کرد.

وی در پایان سخنان خود، از شورای امنیت خواست تا با یافتن راهکارهای سیاسی، مانع از آواره شدن تعداد بیشتری از انسان ها در سراسر جهان شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا