جهان

واکنش دیده‌بان حقوق بشر به محکومیت بستگان معارض بحرینی

دید‌بان حقوق بشر محکومیت سه تن از بستگان «سید احمد الوداعی»، فعال بحرینی مقیم لندن را محکوم و آن را مجازات جمعی خواند.

 

دید‌بان حقوق بشر محکومیت سه تن از بستگان «سید احمد الوداعی»، فعال بحرینی مقیم لندن را محکوم و آن را مجازات جمعی خواند.

«جو استورک» مسئول خاورمیانه سازمان دیدبان حقوق بشر، در این باره گفت: حکم صادره درباره محکومیت سه تن از بستگان یکی از فعالان حقوق بشر مقیم لندن به اتهامات واهی و مشکوک، شاهدی بر اقدام فراگیر حکومت بحرین برای سرکوب مخالفان است. 

وی با بیان این که هدف قرار دادن بستگان برای ساکت‌کردن مخالفان، نوعی مجازات جمعی به شمار می‌رود، تصریح کرد: دادگاه بحرین موظف است در جلسه تجدیدنظر، این حکم ظالمانه را اصلاح کند. 

گفتنی است، دادگاه بحرین «هاجر منصور » و «محمود مرزوق» از نزدیکان این فعال حقوق بشر را به اتهام واهی بمب‌گذاری در یکی از خیابان‌ها به سه سال زندان محکوم کرده.

 سازمان دید‌بان حقوق بشر در این باره تصریح کرد: متهمان از بدرفتاری نیروهای امنیتی با خود در حین بازجویی‌ها همچون اجبار به ایستادن برای زمان‌های طولانی و ضرب و شتم خبر داده‌اند.  

بر اساس گزارش پرونده دادستانی که سازمان دید‌بان حقوق بشر به آن دست یافته است، متهمان اعترافات خود در جریان بازجویی‌ها در اداره آگاهی را منکر شده و اذعان کرده‌اند که آن‌ها را مجبور به چنین اعترافاتی نموده اند.

لازم به ذکر است، این فعال حقوق بشر، اکتبر گذشته به هنگام عبور خودروی حامل پادشاه بحرین از نزدیکی دفتر «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس  در لندن علیه اقدامات خشونت آمیز حکومت بحرین و تصمیمیات پادشاه این کشور، شعار داده بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا