جهان

شمار مبتلایان به وبا در یمن تا پایان سال میلادی

شمار مبتلایان به وبا در یمن به یک میلیون نفر می رسد.

 

شمار مبتلایان به وبا در یمن به یک میلیون نفر می رسد.

«الکساندر فیت» رئیس هیئت کمیته بین المللی صلیب سرخ یمن، در یک کنفرانس خبری در شهر «ژنو» در جنوب غرب سوئیس ضمن تاکید بر این که وضعیت در یمن فاجعه بار است، اعلام کرد که احتمال دارد شمار افراد مبتلا به بیماری وبا در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به یک میلیون نفر برسد.

به گزارش رویترز، رئیس هیئت صلیب سرخ در یمن با اعلام این که طرف های درگیر در این کشور بیش از حد از زور استفاده می کنند و همین مسئله نیز به کشته شدن شمار زیادی از غیر نظامیان منجر می شود، از طرف های مذکور درخواست کرد که اجازه دهند فرودگاه بین المللی شهر صنعا به روی پروازهای تجاری حامل کمک های امدادرسانی بازگشایی شود.

«فیت» همچنین، با بیان این که تاکنون شمار افراد مظنون به ابتلا به وبا در یمن به ۷۵۰ هزار نفر و آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری نیز به دو هزار و ۱۱۹ نفر رسیده، تاکید کرد که احتمال دارد با پایان سال جاری میلادی، شاهد یک میلیون مورد ابتلا به وبا در کشور یمن باشیم.

شایان ذکر است، عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از برخی از کشورهای عربی، حمله همه جانبه ای را با هدف بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» به یمن آغاز نموده و با نیروهای یمنی وارد جنگ شده است.

این ائتلاف بسیاری از زیرساخت های کشور یمن، از جمله شبکه آب و فاضلاب این کشور را ویران نموده.

گفتنی است، سازمان های حقوق بشری از نابودی این زیرساخت حیاتی در یمن و محاصره این کشور توسط ائتلاف عربی، به عنوان اصلی ترین دلایل شیوع وبا یاد کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا