جهان

آمارهای تکان دهنده از برده داری در جهان امروز

سازمان بین المللی کار، آمارهای تکان دهنده ای از برده داری در جهان امروز اعلام کرد.

 

سازمان بین المللی کار، آمارهای تکان دهنده ای از برده داری در جهان امروز اعلام کرد.

سازمان بین المللی کار امروز (سه شنبه) در بیانیه ای با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۴۰ میلیون نفر در جهان به بردگی گرفته شدند، اعلام کرد: حدود ۱۵۲ میلیون کودک در جهان مجبور به کار می شوند.

طبق این بیانیه، براساس تحقیقی که از سوی سازمان بین المللی کار با همکاری سازمان بین المللی مهاجرت و موسسه “Walk Free Foundation” انجام شده، حدود ۲۵ میلیون برده در جهان مجبور به کار  و ۱۵ میلیون نفر نیز مجبور به ازدواج می شوند.

نتایج این تحقیق که به صورت بیانیه ای در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، نشان می دهد که بیشتر بردگان در دنیای مدرن، زنان هستند که تعداد آنها به حدود ۲۹ میلیون نفر یعنی ۷۱% می رسد و علاوه براین ۹۹ درصد از کارگران جنسی را زنان تشکیل می دهند.

این مطالعه همچنین نشان داده است که حدود ۱۵۲ میلیون کودک و نوجوان ۵ تا ۱۷ ساله در جهان به کارهایی در زمینه های مختلف بویژه کشاورزی، خدمات و صنایع وادار می شوند که بیشترشان در قاره آفریقا هستند.

سازمان جهانی کار، در پایان بیانیه خود یادآور شد که اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، بدون تلاش بیشتر در زمینه مبارزه با بردگی و کار کودکان در دنیای معاصر، قابل دستیابی نخواهد بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا