جهان

ضیافت افطار در کاخ سفید برگزار نشد

ترامپ به دو قرن سنت برگزاری مراسم افطاری توسط دولت های آمریکا پشت پا زد.

 

ترامپ به دو قرن سنت برگزاری مراسم افطاری توسط دولت های آمریکا پشت پا زد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا بعد از حدود دو قرن از سنت افطار در ماه مبارک رمضان، با حضور شخصیت های مسلمان کشور آمریکا؛ از امسال این سنت دیرینه را برانداخت و در پایان ماه مبارک رمضان، صرفا به تبریک عید فطر اکتفا کرد.

به گزارش ایندیپندنت، مراسم افطار دهی ماه مبارک رمضان مسلمانان که از سال ۱۸۰۵ میلادی به عنوان رسم دیرینه فرهنگی در این کشور برای پاسداشت تنوع فرهنگی و دینی درآمریکا رعایت می شد، از امسال و در نخستین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، برگزار نشد.

براساس این گزارش، این مراسم اسلامی هر سال به گونه ای در کاخ سفید توسط وزارت خارجه آمریکا برگزار می شد که شخصیت های برجسته مقیم و مامور از جمله اعضای کنگره، رهبران انجمن ها و جوامع مسلمان، دیپلمات های کشورهای مسلمان در آمریکا و مقام های بلندپایه این کشور در آن شرکت می کردند، اما این سنت حسنه امسال به رغم پایان یافتن ماه مبارک رمضان توسط دولت آمریکا اجرایی نشد.

این گزارش افزود: مقامات کاخ سفید که هرسال زمان زیادی را برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم صرف می کردند، در سال ۲۰۱۷ راه متفاوتی از قبل را در پیش گرفتند و وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که کاخ سفید تصمیمی بر اجرای مراسم خاصی در ماه رمضان را ندارد.

ایندیپندنت در پایان آورده است، حتی اگر ترامپ این مراسم را برگزار می‌کرد؛ پیدا کردن کسانی که در این برنامه شرکت می‌کردند، کار آسانی نبود زیرا وی در جریان رقابت‌های انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات بارها موجب خشم و رنجش و دوری خود از مسلمانان آمریکا شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا