جهان

پیگیری حقوق پناهجویان مسلمان

سازمان جهانی نفی خشونت پیگیر تماس های فشرده با مراکز پناهجویان در اروپا و آمریکاست.

 

سازمان جهانی نفی خشونت پیگیر تماس های فشرده با مراکز پناهجویان در اروپا و آمریکاست.

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» طی بیانیه ای اعلام کرد که با تماس های فشرده و پیاپی با مراکز پناهجویان در اروپا و آمریکا، از مسئولان آن ها خواسته که حداقل اساسی ترین نیازهای زندگی پناهجویان را تأمین کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر «آیت الله العظمی شیرازی» سخنگوی این سازمان در این باره اظهار داشت: سازمان جهانی نفی خشونت به منظور آگاهی یافتن از اوضاع پناهجویان، با برخی از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا تماس گرفته است تا از نیازهای عمومی و نیازهای ویژه مسلمانان، خصوصاً کودکان و زنان اطلاع یابد.

وی افزود: اردوگاه های پناهجویان موجود در کشورهای کانادا، ایتالیا، آلمان، ترکیه و ایالات متحده آمریکا از مواردی بودند که این سازمان با آنها تماس داشته است.

بر اساس این گزارش، این اقدام سازمان «مسلمان آزاد» بنا بر انگیزه ی انسانی بوده، زیرا شکایت هایی از سوی زنان مسلمان رسیده است که بر اساس آنها، بانوان تحت فشار روحی و روانی بوده و در معرض آزار و رفتارهای ناشایست و حتی تعرض نیز واقع می شوند.

سخنگوی این سازمان یادآوری کرد: به علت هجوم چشمگیر پناهجویان به مراکز پناهجویی، برخی زنان مسلمان بسیاری از خصوصیات مقدس خود را از دست داده و کرامت و بزرگی اش لگدمال شده است.

شایان ذکر است، بنابر گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، پنجاه درصد از کل جمعیت 3/65 میلیون نفری پناهجویان و آوارگان را زنان و دختران تشکیل می دهند که به دلیل نداشتن حمایت، ضعیف ترین گروه سنی و جنسیتی به شمار می روند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا