جهان

نقض قانون ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی توسط امارات

سازمان ملل امارات را به نقض قانون ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی متهم کرد.

 

سازمان ملل امارات را به نقض قانون ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی متهم کرد.

در گزارش این سازمان بین المللی آمده است: امارات متحده عربی بالگردها و هواپیماهای جنگی به نیروهای موازی مقامات لیبی، اعزام کرده است.

در این گزارش که از سوی کارشناسان سازمان ملل متحد گردآوری شده و به شورای امنیت ارسال شده، همچنین آمده است: امارات متحده عربی به ارتش ملی لیبی حمایت مادی و مستقیم کرده که  پشتیبانی هوایی موجود این ارتش را تا حد چشمگیری افزایش داده است.

گزارش مذکور با اشاره به اینکه هر لحظه بر پیچیدگی ماهیت تجهیزاتی که وارد لیبی می شود، افزون می گردد، ادامه داد: علاوه بر این حمایت خارجی از گروه های مسلح در زمینه حمایت مستقیم، آموزش، و کمک های فنی نیز افزایش یافته است.

گزارش یادشده با اشاره به اینکه به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد در آوریل ۲۰۱۵ میلادی بالگردهای رزمی مدل می ـ ۲۴ به ارتش ملی لیبی داده شده است، تاکید کرد: این در حالی است که بلاروس از فروش چهار فروند بالگرد می ـ ۲۴ به امارات در سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داده است. 

بر اساس این گزارش، همچنین امارات دست کم یک فروند جنگنده ای تی ـ ۸۰۲ ای، به ارتش ملی لیبی داده است و منبع خودروهای زره پوش ارتش لیبی نیز، شرکت های اماراتی هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا