جهان

تعقیب مسلمانان میانمار به خاطر خواندن نماز در خیابان

مسلمانان میانمار برای خواندن نماز در خیابان تحت تعقیب قرار می گیرند.

 

مسلمانان میانمار برای خواندن نماز در خیابان تحت تعقیب قرار می گیرند.

مقام‌های شهر یانگون میانمار، سه مرد مسلمان را به دلیل ادای نماز در خیابان در ماه رمضان تحت تعقیب قرار دادند.

به نوشته گاردین، این سه نفر بعد از آن تحت تعقیب قرار گرفتند که مدرسه مذهبی آنها توسط یک گروه از بودایی های افراطی تعطیل شده است. پلیس میانمار اتهامات آنها را بعد از آنکه حدود ۵۰ مسلمان روز چهارشنبه گذشته در خیابانی در منطقه تاکتا نماز جماعت خواندند، مطرح کرد.

گفتنی است، اواخر ماه آوریل دو مدرسه مذهبی مسلمانان در این منطقه به دلیل شکایت ملی‌گراهای افراطی از آنها تعطیل شدند. مقام‌های شهر یانگون گفتند که این تعطیلی موقتی است اما هیچ زمان دیگری برای بازگشایی ارائه نکردند.

یکی از بزرگان محلی مسلمانان در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: ما از این اتفاق بسیار متاسفیم. چرا که این ماه یک ماه مهم برای ما مسلمانان است. ما از این مدارس چند دهه برای نماز خواندن استفاده کردیم و پس از ۶۰ سال، چنین محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

همچنین مقام های محلی در بیانیه‌ای مدعی شدند: نماز خواندن مسلمانان تهدیدی علیه ثبات و حاکمیت قانون در این منطقه عمدتا مسلمان نشین واقع در شرق پایتخت تجاریِ میانمار است.

گفته می‌شود خبرنگارانی که قصد داشتند روز جمعه از این مدارس بازدید کنند، توسط نیروی پلیس متوقف شده‌اند.

تنش‌ها و درگیری‌های مذهبی اخیرا در میانمار گسترش یافته و مسلمانان روهینگیا به شدت در این کشور تحت سرکوب قرار دارند. این در حالی است که جامعه بین المللی بارها از دولت میانمار خواسته است دست از تبعیض مذهبی و نژادی علیه جامعه مسلمانان بردارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا