جهان

گرایش دو برابری لندنی ها به دین اسلام

تعطیلی کلیساها در لندن پایتخت انگلستان و دیگر نقاط اروپا و رشد قابل توجه تاسیس مساجد در این مناطق ادامه دارد.

 

تعطیلی کلیساها در لندن پایتخت انگلستان و دیگر نقاط اروپا و رشد قابل توجه تاسیس مساجد در این مناطق ادامه دارد.

یک موسسه انگلیسی به نام  «گیت استون» در رابطه با تغییر دیدگاه مردم در رابطه با مذهب، گزارش داد: شهر لندن در مقایسه با مجموع بعضی کشورهای مسلمان نیز اسلامی‌تر شده و اخیرا  423 مسجد جدید در این شهر ساخته شده در حالی که 500 کلیسا تعطیل شده اند.

این گزارش در ادامه با اشاره به چند نمونه از کلیساهای تعطیل شده که توسط مسلمانان خریداری و سپس به مسجد تبدیل شده اند، افزود: بسیاری از مردم به اسلام گرویده‌اند، به طوری که گرایش مردم لندن به دین اسلام، دو برابر شده است.

این درحالی است که بسیاری از مساجد لندن با مشکل افزایش جمعیت و کمبود ظرفیت روبرو بوده و گاهی در روزهای جمعه به خصوص اعیاد اسلامی، صفوف نمازگزاران مسلمان به خیابان ها کشیده می شود.

بعضی تحلیل‌گران نیز معتقدند در 20 سال آینده نمازگزاران مساجد بسیار بیشتر از مسیحیان شرکت کننده در مراسم کلیسا خواهند بود. تخمین زده شده که تا سال 2020 تعداد نمازگزاران در مساجد لندن به حداقل 683 هزار نفر می رسد درحالی که تعداد مسیحیان شرکت کننده در مراسم کلیسا به 679 هزار نفر کاهش خواهد یافت. 

«سری پیچ» یکی از اساتید دانشگاه آکسفورد در این باره گفته است: چشم‌انداز فرهنگی جدید شهر‌های انگلستان از راه رسیده، جامعه یک دست شده و دین مسیحیت در حال عقب نشینی است. به علاوه در حالی که نیمی از مسلمانان انگلستان زیر 25 سال سن دارند، یک چهارم مسیحیان را سالمندان 65 سال تشکیل می‌دهند و به طور کلی جمعیت جوامع اسلامیِ غربی بسیار جوان هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا