رسانه های شیعهموسسات جهانی شیعه

واکنش شیعه رایتس واچ به هجمه های وهابی در همایش المو

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) حملهٔ زیرمجموعه های دینی وابسته به سفارت سعودی در کشور مالزی به شیعیان این کشور را محکوم کرد.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) حملهٔ زیرمجموعه های دینی وابسته به سفارت سعودی در کشور مالزی به شیعیان این کشور را محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز، شیعه رایتس واچ در این بیانیه، ضمن اعلام انزجار شدید خود از این اقدام سعودی ها آن را عملی تحریک آمیز در راستای ایجاد  فتنه در جوامع اسلامی مالزی توصیف کرد. 

این سازمان حقوق بشری، در بیانیه خود از حکومت عربستان سعودی خواسته تا در این زمینه اقدامات لازم را براساس قانون اتخاذ نمایند. 

عبد الرحمن ابراهیم الربیعی، مسئول زیر مجموعه دینی سفارت عربستان در کوالالامپور، طی سخنانی گفته: باید از فعالیت های دینی شیعیان، خصوصا فعالیت هایی که مقدمات همزیستی مسالمت آمیز را ایجاد می نماید، جلوگیری نمود؛ چرا که آنان منحرف هستند. 

شیعه رایتی واچ در ادامه به اشاره به همایش المو در مالزی افزود: این زیرمجموعه دینی افراطی از سفارت عربستان با حضور در همایش ملی حرکت المو، شیعیان را مورد هجمه و تهمت قرار دادند

سخنران وهابی ها در این همایش مردم را علیه شیعیان تحریک نموده و گفت: هیچ وجه اشتراکی بین شیعیان و اهل تسنن وجود ندارد. 

او همچنین در راستای تهمت زنی به شیعیان افزود: شیعیان آنگونه که اهل تسنن به قرآن اعتقاد دارند، معتقد نیستند و آموزه هایی مخالف با مبانی اسلامی دارند. 

بر اساس این گزارش، سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان، (شیعه رایتس واچ) در واکنش به این سخنان، با ارسال دونامه جداگانه به حکومت مالزی و عربستان سعودی، از آنها خواست تا این فرد را از سمت خود برکنار نموده و تنبیه نمایند.

شیعه رایتس واچ در بیانیه خود، عبد الرحمن ابراهیم الربیعی، را به کسانی تشبیه کرده که اهل تسنن را بر علیه شیعیان می شورانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا