رسانه های شیعه

جذب استاد مطالعات شیعی، در مدرسه دینی هارتفورد آمریکا

دانشگاه علوم دینی «هارتفورد»، در زمینه مطالعات شیعی استاد جذب می‌کند.

 

دانشگاه علوم دینی «هارتفورد»، در زمینه مطالعات شیعی استاد جذب می‌کند.

به گزارش شیعه ویوز دانشگاه علوم دینی هارتفورد در مرکز ایالت «کنتیکت» آمریکا، اعلام کرده در زمینه مطالعات شیعی و تصدی کرسی مطالعات امام علی علیه السلام، استاد و محقق می پذیرد.

شرایط لازم برای داوطلبان، شامل داشتن مدرک دکترا، تربیت دینی و التزام به اجرای دستورات دینی است.

به گفته این مرکز، هر داوطلب باید در زمینه تشیع و جایگاه آن در رابطه با دیگر مذاهب اسلامی، تخصص خود را اثبات کند و همکاری شخص داوطلب در یک یا چند رشته دانشگاهی دیگر، بلامانع است.

همچنین فرد داوطلب باید قادر باشد  در سطوح مقدماتی و پیشرفته تدریس کند، توانایی لازم برای راهنمایی دانشجویان دکتری را دارا باشد و در زمینه مشاوره به دانشجویان و تدریس، از مهارت‌های فردی لازم  بهره مند باشد. 

افراد مورد تایید، از پاییز ۲۰۱۹ آغاز به کار می‌کنند.

گفتتی است، کرسی «امام علی علیه السلام و مطالعات شیعی»، به عنوان نخستین کرسی مطالعات شیعی در آمریکای شمالی، در سال ۲۰۱۵ میلادی با همکاری اندیشمندان، صاحب‌نظران علوم دینی و با کمک و حمایت‌های مردمی با پشتوانه مالی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار تأسیس شد.

این کرسی قرار است ضمن مطالعات علمی، در شناساندن شخصیت امیرالمومنین امام علی علیه السلام به جامعه علمی آمریکا و جهان، برای مطالعه تشیع و ترویج همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان مختلف، فعالیت داشته باشد.

گفتنی است اولین متصدی این کرسی کارشناس برنامه های شبکه مقدس امام حسین علیه السلام، دکتر «سید عمار نخجوانی» بوده است.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دینی هارتفورد مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا