اخبار

آماده سازی موکب های حسینی در شهر مقدس کربلا

هیئت ها و مواکب حسینی خود را برای ماه محرم آماده می کنند. 

هیئت ها و مواکب حسینی خود را برای ماه محرم آماده می کنند. 

به گزارش شیعه ویوز با نزدیک شدن به ماه محرم موکب ها و هیئات حسینی در شهر مقدس کربلا خود را برای پذیرایی زائران و عزاداران حسینی در این ماه آماده می کنند. 

تامین تجهیزات پذیرایی، چاپ و دوخت سیاهی ها، ساخت تجهیزات تعزیه ها و شبیه خوانی ها و نیز تمهیدات همه ساله از جمله این اقدامات است.

اعضای مواکب می گویند، با توجه به عدم حضور زائران در چند ماه اخیر، توقع آن می رود که زائران و عزاداران حسینی در ماه محرم حضوری کم نظیر در شهر مقدس کربلا را رقم بزنند و ما نیز خود را آماده کرده ایم.

کارشناسان معتقدند با توجه به رفع منع آمد و شد در شهرهای مختلف عراق و بهتر شدن اوضاع، بازگشایی راه ها به روی زائران به همراه رعایت مسائل پیشپیرانه، تاثیری بر شیوع کرونا نخواهد داشت.

گفتنی است، پیش از این CNN در گزارشی، به نقل از کارشناسانی که بر روی تاثیر ازدحام بر روی انتشار کرونا در تظاهرات های آمریکا مطالعه کرده بودند، اعلام کرده بود که احتمالا این ازدحام ها تاثیری بر روی شیوع کرونا ندارد. 

همچنین کارشناسان ستاد بحران کرونا در ایران نیز تاثیر احتمالی زیارتگاه ها و مساجد را در شیوع کرونا کمتر از نیم درصد و در حد صفر اعلام نمودند.

گفتنی است  مراجع عظام تقلید همواره بر ضرورت برپا داشتن مجالس عزاء حضرت سيدالشهداء در ماه محرم و صفر در سراسر كره زمين تاکید داشته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا