اخبار

سازمان جهانی نفی خشونت: عملیات نسل کشی محکوم است

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده)، به مناسبت روز جهانی محکومیت نسل کشی، بیانیه ای صادر کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده)، به مناسبت روز جهانی محکومیت نسل کشی، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده آمده است: ما همه اقدامات جنایتکارانه نسل کشی را که بر ملت ها روا داشته شده محکوم می کنیم و از متولیان و دست اندرکاران محاکم و مجریان جهانی عدالت می خواهیم عاملان و محرکان این جنایات را بدون استثنا تحت پیگرد قرار دهند.

مسلمان آزاده ادامه داد: کشتار جمعی یکی از زشت ترین جنایاتی است که در تاریخ ثبت شده است؛ چراکه عاملان و مجریان این گونه جنایت ها بی توجه به قربانیان خود، هرکه را که در دسترس داشته باشند به کام مرگ می فرستند.

این بیانیه ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که شاهد جنگ های مسلحانه داخلی و خارجی بوده اند، این پدیده دردناک را که از سوی جامعه جهانی محکوم شده است با تمام وجود لمس کرده اند.برخی از عاملان این قبیل جنایت ها به دست قانون سپرده شده اند ولی برخی همچنان توانسته اند از چنگال عدالت بگریزند.

مسلمان آزاده، عنوان کرد: در سال های نه چندان دور عراق، سوریه، یمن، افغانستان، مصر و برخی از کشورهای آفریقایی عرصه نسل کشی های مختلف بوده اند. در این میان و بر پایه اسناد موجود برخی از نسل کشی ها و اقدامات ضد بشری از سوی نیروهای وابسته به حکومت های فعلی صورت گرفته و می گیرد، مانند آنچه در یمن رخ داده است و قوانین و مصوبات بین المللی نتوانسته اند مانع این جنایت ها شوند.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود تاکید کرد: لازم است کشورهای جامعه جهانی در سیاست های خود در برابر نسل کشی و مسئولیت های قانونی و اخلاقیِ مترتب بر آن تجدیدنظر کرده و ضمن جلوگیری از ادامه و یا تکرار این اقدام غیر انسانی، عاملان و مجریان و محرکان آن را تحت پیگرد قانوی قرار داده و مجازات کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا