مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی دردیدار مبلغان دینی ازاروپا: به طور گسترده و با قدرت در راه نشر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام بکوشید

فعالان دینی از کشور های مختلف با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

 

فعالان دینی از کشور های مختلف با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

«حجت الاسلام شیخ قیصر الکوفی» یکی از فعالان دینی کشور سوئد، به همراه چند تن از فضلای حوزه علمیه شهر مقدس نجف، با حضور در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند.

در این دیدار معظم له طی سخنانی با اشاره به آیه 39 سوره مریم و روایات شریف، گفتند: ما و شما مخاطبان این آیه هستیم، روز قیامت مؤمن و غیر مؤمن حسرت می خورند که چرا بیشتر کار نکرده و با تحمل زحمت بیشتر، توفیق بیشتری کسب نکرده اند. از این رو همه افراد، به ویژه اهل علم و روحانیون باید به گونه ای باشند که به آنان اقتدا شود و سایرین از آنان الگو بگیرند و بیاموزند.

ایشان در ادامه فرمودند: مرحوم شیخ عباس قمی رحمة الله علیه در کتاب «هدیة الاحباب» خود آورده است: «جد اعلای علامه مجلسی از عامه بوده است ولی عاقبت شیعه شد.»

مرجع عالیقدر افزودند: روزی خواهد رسید که سوئد و دیگر کشورهای اروپا، امریکا، استرالیا و روسیه با تلاش نسل شما شیعه خواهند شد و لذا باید بر این موضوع اهتمام بیشتری ورزید و بدانید که این اتفاق رخ خواهد داد.

معظم له در ادامه خطاب به میهمانان فرمودند: شما در کشورهای غربی هستید و باید در سه زمینه نشر مجله، تأسیس حوزه ی علمیه و تاسیس کتابخانه، از صفر شروع کنید و توجه داشته باشید که زندگی در حال سپری شدن است و حسرت بزرگ برای انسان باقی می ماند. بنابراین، هر کس در هر جا، در عراق، در ایران یا جاهای دیگر، باید تلاش کند و ما روحانیون مسئولیتی سنگین بر عهده داریم و البته در قبال این مسئولیت سنگین، پاداش و اجرِ ما نزد خدای متعال نیز سنگین است.

«حجت الاسلام شیخ قیصر الکوفی» طی گزارشی گفت: به یاری خدا توانسته ایم با همکاری وزارت امور خارجه سوئد و پارلمانِ این کشور، خدماتی به مهاجران شیعی عرضه بداریم و در این رابطه مؤسسه ای مشورتی ـ علمی که دارای کتابخانه نیز هست افتتاح نموده و به تربیت طلاب علوم دینی همت گماشته ایم.

وی افزود: برگزاری همایش های گوناگون، به ویژه نشست های مناقشه ای با مسیحیان سوئد، در دانشگاه های این کشور از دیگر برنامه های ماست که حتی استادان بزرگ سوئد با مدرک علمی پروفسورا در آن حضور می یابند.

همچنین از دانشگاه کوفه و دانشگاه نجف اشرف فضلایی را برای حضور در این همایش ها دعوت می کنیم. 

ایشان در پایان سخنان خود گفت: به یاری خدای متعال، برای آینده طرح ها و برنامه های بیشتر و بزرگ تری داریم که توفیق اجرای آن را از خدای عزوجل خواهانیم و از جناب عالی نیز التماس دعا داریم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا