مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: مرحوم آیت الله العظمی میرزا محمّدتقی شیرازی، الگوی مناسبی برای اهل علم می باشند

  جمعی از علما، طلاب و فضلای حوزه های علمیه از کشورهای عربستان و عراق، با مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس قم دیدار کردند.

 

جمعی از علما، طلاب و فضلای حوزه های علمیه از کشورهای عربستان و عراق، با مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس قم دیدار کردند.

مرجع عالیقدر در این دیدار، طلاب علوم دینی را به تبعیت از علما و استوانه های علمی و فکری شیعه، از جمله دایی مکرمشان، مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ میرزا محمدتقی شیرازی (قدس سره (رهبر قیام 1920م مردم مسلمان عراق علیه اشغالگری انگلستان ـ که عراق اسلامی را اشغال نظامی کرده بود ـ  دعوت نموده و فرمودند: «این عالم مجاهد، علاوه بر رهبری مردم عراق در مقابله با استعمار پیر و اشغالگران انگلیسی، همواره بر تهذیب و تزکیه نفس خویش همت می گماشتند و با اخلاق عملی خود، مردم را به تقوای الهی دعوت می کردند و حقیقتاً ایشان الگوی مناسبی برای اهل علم می باشند». 

معظم له با تبیین حقیقت حسرت در تعالیم قرآنی، از دست دادن فرصت ها در دنیا را حقیقت حسرت عنوان کرده، حسرت اهل علم و روحانیون را در آن دنیا از دیگران بیشتر دانستند؛ چرا که اهل علم و روحانیون، به اعتبار موقعیتشان و این که الگوی دیگران هستند، اگر کوتاهی کنند، حسرتشان بیشتر و بزرگ تر خواهد بود. اهل علمی نیز که فرصت های کوچک موجود در عرصه های مختلف علمی را مغتنم می شمارند، توفیقات بیشتر و بزرگ تری در این زمینه به دست خواهند آورد.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در خاتمه فرمودند: «انسان ها، به ویژه اهل علم و روحانیون باید برای رسیدن به این فضیلت های سه گانه و عمل به آنها یعنی: اخلاق نیکو، تقوا و خداپروایی و افزایش اندوخته های علمی خود تصمیم و عزمی جدّی و قوی داشته باشند و خواستن ـ به اذن خدا ـ توانستن است، ان شاءالله تعالی.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا