مرجعیت شیعه

بیانات آیت الله العظمی شیرازی در شب وفات ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها

سخنرانی های رمضانی مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله ادامه دارد.

سخنرانی های رمضانی مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله ادامه دارد.

به گزارش شیعه ویوز معظم له، در سخنان خود با اشاره به وفات حضرت خدیجه علیها السلام فرمودند: پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: «خَديجَةُ وَأيْنَ مِثْلُ خَديجَةَ، صَدَّقَتْني حِينَ كَذَّبَني النَّاسُ وَ وَازَرَتْني عَلی دينِ اللهِ وَ أعانَتْني بِمالِها؛ خديجه و كجاست مثل خديجه؟ او مرا تصديق كرد آنگاه كه مردم مرا تكذيب نمودند و با مال خود مرا بر دين خدا كمك و ياری كرد».

معظم له ادامه دادند: اين جملات در بردارنده دنيایی از فضيلت است. اگر هيچ جمله ای در وصف حضرت خدیجه سلام الله علیها در تاريخ نبود، همين چند جمله برای نشان دادن عظمت ايشان کافی بود.

مرجعیت شیعه در ادامه با شرح قسمتی از این روایت، فرمودند: اين تعبير بسی بلندمرتبه است و من چنين تعبيری را نسبت به شخصی غير از معصومين علیهم السلام نيافته ام.

معظم له با اشاره به تاریخ، اظهار داشتند: ثروت حضرت خديجه سلام الله علیها به قدری بود که ثروتمندان قريش کارمند ايشان بودند.

و آن حضرت تمام اموال خود را در راه خدا مصرف کردند و به جايی رسيدند که در شعب ابی طالب حتی يک لقمه نان نداشتند اما ابداً اظهار نارضايتی نکردند.

آیت الله العظمی شیراری مدظله، در ادامه با اشاره به حزن پيامبر و معصومین علیهم السلام در وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها، فرمودند: شايسته است همگان از باب «يفرحون لفرحنا ويحزنون لحزننا» در سالروز وفات ايشان در هر جای جهان اظهار حزن کنند.

ایشان همچنین تاکید کردند: حضرت خديجه سلام الله عليها بايد به وسيله کتاب و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای به جهان شناسانده شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا