مرجعیت شیعه

نامه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در آستانه عید سعید قربان

به مناسبت نزدیک شدن عید سعید قربان بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی نامه ای خطاب به سران جهان عرب و اسلام ارسال نمود. 

به مناسبت نزدیک شدن عید سعید قربان بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی نامه ای خطاب به سران جهان عرب و اسلام ارسال نمود. 

به گزارش شیعه ویوز در این نامه آمده است: ما از رهبران و حاکمان جهان عرب و جهان اسلام میخواهیم تا عید سعید قربان را فرصتی برای برای صلح همگانی قرار دهند. 

این بیاد جهانی افزود: همچنین از رهبران و سران کشورها میخواهیم این مناسبت خجسته را مغتنم شمرده و با معترضان و مخالفانِ بازداشت شده و نیز کسانی مشکلات سیاسی دارند، از در مهر درآمده و با رفتاری توأم با گذشت و مهربانی، راهکارهای انسانی را در پیش گرفته و ضمن ابطال دادخواست های قضایی، زندانیانی از این دست را نیز آزاد نمایند. 

این بیانیه به اشاره آشفتگی روابط برخی ملت های اسلامی به دلیل روابط بد حاکمان این کشورها، ادامه داد: ما بر این باوریم که اصلاح گفتمان های سیاسی و اجتماعی، به رسمیت شناختن مسائل حقوق بشری و حقوق فردی می تواند راهکارهایی اساسی برای برطرف نمودن این آشفتگی ها باشد.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، تاکید کرد: بدیهی است باید حق معارضان در اعتراض و مطالبات فعالان مدنی محفوظ بماند و آنان بتوانند سخن خود را بدون هراس از قرار گرفتن تحت فشارهای مختلف، بیان نمایند. 

این بنیاد در پایان بیانیه خود، با معرفی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله به عنوان الگویی نیکو ، پیروی از رفتار پر مهر ایشان را برای تمامی حکام، خصوصا حاكمان کشورهای اسلامی لازم دانست.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا