مرجعیت شیعه

سازمان جهانی نفی خشونت: باید تحقیقاتی شفاف درباره جنایات جنگی در لیبی صورت گیرد

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) طی بیانیه ای با محکوم نمودن درگیری ها در لیبی، خواستار تحقیقات درباره ارتکاب جنایات جنگی در حواث خونین این کشور شد. 

 

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) طی بیانیه ای با محکوم نمودن درگیری ها در لیبی، خواستار تحقیقات درباره ارتکاب جنایات جنگی در حواث خونین این کشور شد. 

به گزارش شیعه ویوز، در بخشی از این بیانیه آمده است: چندین بیانیه و گزارش از لیبی به سازمان جهانی نفی خشونت رسیده که از وقوع جنایاتی بین طرف های جنگ و منازعه حکایت دارد؛ جنایاتی که از جنس جنگ هایی که از سوی جامعه جهانی ممنوع شده است می باشد.

مسلمان آزاده در ادامه ضمن محکوم نمودن این جنایات افزود: از این رو ما از شورای امنیتِ سازمان ملل متحد می خواهیم که تحقیقاتی شفاف در رابطه با این گزارش ها نموده و وضعیت لیبی رو بر همگان روشن سازد. 

بر اساس این بیانیه برخی گزارش ها می گویند که چند تن از سربازان اسیر در دست یکی از طرف های درگیر اعدام شده و سپس بدن آنها قطعه قطعه شده است. 

گزارشی دیگر که گفته می شود از پزشکی قانونی لیبی به دست آمده، نشان میدهد که سربازان مجروح بستری شده در بیمارستان در منطقه غریان در جنوب پایتخت لیبی به صورت وحشتناکی قتل عام شدند. 

تمامی این سربازان که هنوز تعداد دقیق آنها مشخص نیست، از ناحیه سر و سینه هدف گلوله قرار گرفته و جان باختند. 

مسلمان آزاده با اشاره به این که تعداد زیادی از گزارش های اینچنینی وحود دارد، بر لزوم تحقیقات شورای امنیت درباره جنایات جنگی در لیبی تاکید کرد. 

همچنین این سازمان حقوق بشری در ادامه از جامعه جهانی خواست تا برای توقف جنگ لیبی اقدامات درخوری انجام دهد تا آتش جنگ به دیگر کشورها کشیده نشود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا