مرجعیت شیعه

افتتاح شورای عالی قرآنی در ولایت بامیان

شورای عالی قرآنی بامیان افتتاح شد.

 

شورای عالی قرآنی بامیان افتتاح شد.

به همت دفتر آیت الله العظمی سید صادق شيرازی مدظله در ولایت بامیان افغانستان و با همکاری موسسه امام هادی علیه السلام طی مراسمی شورای عالی قرآنی بامیان افتتاح شد.

به گزارش شیعه ویوز، این مراسم که با حضور ریس شورای علمای بامیان، نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید، علما، اساتید دانشگاه ها، 

اساتید قرآنی و شیعیان اهل بیت علیهم السلام همراه بود، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین قاری ناصری مسئول شورای قرآنی بامیان، برنامه ها و اهداف این شورا را برای حضار تبیین نمود.

در ادامه این مراسم، استاد کوهی رییس دانشکده شرعیات دانشگاه بامیان، ضمن تقدیر و تشکر از دفتر مجعیت شیعه به خاطر تاسیس این نهاد قرآنی، طی سخنانی به گذر تاریخی قرآن مجید پرداخته و درباره قرائت ها مختلف و شکل نزول قرآن کریم توضیحاتی را ارائه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی از مسئولان دفتر آیت الله العظمی سید علی سیستانی مدظله نیز از حاضران در این مراسم بود که طی سخنانی ضمن اظهار خوشحالی از تاسیس شورای عالی قرآنی، بر اهمیت وجود این نهاد قرآنی تاکید کرد.

همچنین در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین رضوانی به نمایندگی از دفتر مرجعیت شیعه به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان، تاسيس شورای قرآنی را برای مردم بامیان یک ضرورت دانسته وضمن تقدیر و تشکر از مرجعیت شیعه و نماینده تام الاختیار معظم له، حجت الاسلام والمسلمین محمد عارف محقق کوشا، مسئولین شورای قرآنی را معرفی نموده و از همه مردم و علما خواست تا به نوبه خود در تامین زمینه فعالیت های قرآنی کوشا باشند.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین احمدی ریس شورای علمای بامیان طی سخنانی از مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله به خاطر اهتمام معظم له بر ایجاد این نهاد قرآنی در ولایت بامیان تشکر قدر دانی نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا