مرجعیت شیعه

نامه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به حاکمان کشورهای عربی و اسلامی به مناسبت فرارسیدن ماه پرفضیلت رجب

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب، نامه ای به حاکمان و سران کشورهای اسلامی ارسال نمود.

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب، نامه ای به حاکمان و سران کشورهای اسلامی ارسال نمود.

در این نامه که شیعه ویوز نسخه ای از آن را دریافت نموده، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی با اشاره به حلول ماه رجب آورده است:

ماه رجب یکی از ماه های حرام است تا انسان ها در آن با دست کشیدن از خصومت ها و دشمنی ها به فطرت بشری خود بازگشته و به پرهیز از گناهان و تلاش برای حفاظت از مقدسات بپردازند.

این نامه در ادامه به نقل از مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، افزود: مرجع عالیقدر در یکی از سخنرانی های خود فرمودند: انسان هرچه با تقواتر باشد می تواند به مراتب بالاتری دست یابد و دیگران را نیز به این راه هدایت کند. بدانید که تزکیه و تهذیب نفس و ارشاد و راهنمایی دیگران به این راه خصوصا در ماه های پرفضیلت رجب، شعبان و رمضان از امور مهم است.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در این نامه با اشاره به عظمت ماه رجب نزد خدای منان، آورده است: ما از حاکمان کشورهای اسلامی و کشورهای عربی می خواهیم این فرصت را مغتنم شمرده و با آزادکردن زندانیان سیاسی و منتقدان، احکام صادر شده علیه آنان را نادیده گرفته و با چنین اقدامی ده ها هزار خانواده در جهان اسلامی ـ عربی را شلد نمایند.

این نامه ادامه داد: همان گونه که مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله فرمودند، بر اساس تدبیر نبوی سیاست عفو محکم ترین دلیل برای ایجاد  دولتی عادل و با ثبات به شمار می رود.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در پایان نامه خود تاکید کرد که سیاست بخشش که با ثبات همراه باشد، می تواند به شکل مطلوبی نشان دهنده شیوه حکومتی رسول خدا صلی الله علیه و آله توسط رئیس یک کشور اسلامی باشد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا