مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: کسب موفقیت در گرو مشورت با اهل فن است

یکی از شخصیت‌های سیاسی کویت با حضور در بیت مرجعیت شیعه با آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله دیدار کرد.

 

یکی از شخصیت‌های سیاسی کویت با حضور در بیت مرجعیت شیعه با آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله دیدار کرد.

دکتر عبدالهادی عبدالحمید الصالح، وزیر سابق و عضو کمیته مشورتی وقف شیعی کویت با حضور در بیت بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر، «الصالح» در این دیدار ضمن تجلیل از مرجعیت شیعه گزارشی از فعالیت‌های در دست اقدام خود را به عرض ایشان رساند.

وی با اشاره به برخی مشکلات شیعیان به دلیل برخی قوانین جاری در کویت گفت: اصلاحیه قوانین ثبت احوال کشور کویت در خصوص شیعیان را، برای مطرح کردن در مجلس کویت در دست داریم. دیگر اینکه در نهاد وقف جعفری (شیعی) در ماه آینده کنگره‌ای درباره قانون مذکور برگزار خواهیم کرد. 

در ادامه الصالح برخی از مشکلات که برخی شیعیان را مجبور به مراجعه به قاضی‌های اهل تسنن می‌کند برای مرجعیت شیعه توضیح داد و معظم له نیز راه کارهایی به وی ارائه کردند.

مرجع عالیقدر سپس فرمودند: شما و همراهان شما باید در این دوره از زمان کمر همت ببندید و با پای مردی و اراده‌ای راسخ، تلاش بیشتری نمایید تا امور سامان گیرد که این کار سختی است، چرا که باید همراه با توجه ویژه‌ای باشد.

معظم له افزودند: 

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در پایان سخنان خود فرمودند: شما و امثال شما، باید در پیگیری امور مومنان و حل مشکلات آنان بکوشید و بدانید که با بهره مندی از مشورت با اهل فن می‌توان تصمیمات صحیح تری را گرفت و به موفقیت‌های بزرگتری دست یافت.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا