مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: پیروزی و غلبه نه با قدرت و فراوانی نفرات، بلکه با اخلاص و عمل و فعالیت مداوم حاصل می شود

جمعی از فضلا و استادان حوزه های علمیه قم، نجف اشرف و افغانستان در آن شرکت داشتند و نماینده معظم له در کابل، حجت الاسلام شیخ محمد عارف محقق کوشا نیز در جمع آنان حضور داشت.

 

جمعی از فضلا و استادان حوزه های علمیه قم، نجف اشرف و افغانستان در آن شرکت داشتند و نماینده معظم له در کابل، حجت الاسلام شیخ محمد عارف محقق کوشا نیز در جمع آنان حضور داشت.

مرجعیت شیعه طی سخنانی فرمودند:  پیروزی و غلبه نه با قدرت و فراوانی نفرات، بلکه با اخلاص و عمل و فعالیت مداوم حاصل می شود.

جمعی از فضلا و اساتید حوزه های علمیه شهرهای مقدس قم، نجف اشرف و هچنین طلاب افغانستانی به همراه نماینده مرجع عالیقدر در کابل، حجت الاسلام شیخ محمد عارف محقق کوشا با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، دیدار کردند.

معظم له در این دیدار، با اشاره به روایتی از حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: ما باید عمل صالح و حُسن نیت خود را به پیشگاه خدای متعال تقدیم، کنیم تا حضرتش منت نهاده به اندازه کفایت، لیاقت و قابلیت ما را از عنایات خود برخوردار نماید.

مرجعیت شیعه، در ادامه ضمن ایراد سخنانی درباره افانستان و اوضاع جاری این کشور، فرمودند: کشور افغانستان امروزه نیازمند توجه فراوانی است و برای نجات جوانان این کشور از عقاید، افکار و اخلاق فاسد باید تلاش فراوانی در حوزه ها، دانشگاه ها، مدارس و دیگر عرصه ها به کار برد.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله همچنین فرمودند: دیگران با کوشش و توان فوق العاده ای سعی دارند تا جوانان ما را از لحاظ عقیده و اخلاق از پای درآورده و به انحراف بکشند، ولی ما باید بکوشیم و کار کنیم. البته امکانات اندک است و با کمبود مواجه هستیم، اما باید به یاد داشته باشیم که خدای متعال در کار و تلاش و فعالیت برکت قرار می دهد، چراکه خود فرموده است: «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً؛ بسا گروهی اندک که بر گروهی بسیار پیروز شدند» (بقره/249)

این آیه کریمه تنها جنگ نظامی و فیزیکی را شامل نمی شود، بلکه جنگ های فکری، اعتقادی و اجتماعی را نیز دربر می گیرد و بدانید که فرجام خوش از آنِ پرهیزگاران است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا