مرجعیت شیعه

گرامیداشت یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد رضا شیرازی در شهر مقدس نجف

یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد رضا حسینی شیرازی قدس سره در شهر مقدس نجف برگزار شد.

 

یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد رضا حسینی شیرازی قدس سره در شهر مقدس نجف برگزار شد.

مدرسه علمیه حضرت ابوطالب علیه السلام از مدارس علمیه حوزه شهر مقدس نجف، میزبانِ مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد رضا حسینی شیرازی  ـ فرزند مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی قدس سره ـ  بود.

این مراسم با حضور جمعی از علما، نمایندگان مراجع عظام تقلید، طلاب علوم دینی، شخصیت های دینی و فرهنگی و عموم مردم مؤمن از عراق و دیگر کشورهای اسلامی همراه بود.

آیت الله سید محمد رضا شیرازی قدس سره در سال 1379 هجری قمری در شهر مقدس کربلا در بیت مرجعیت در خانواده ای أهل علم، زهد و تقوی دیده به جهان گشود و تحصیلِ علوم دینی را از همان دوران کودکی آغاز کرد و در سن 10 سالگی به دست پدر بزرگوارشان ملبس به لباس روحانیت شد

بر اثر فشارهای حکومت بعث عراق بر پدر بزرگوارش مجبور به ترک عراق شده و به همراه پدر ابتدا به سوریه و از آنجا به کشور کویت و سپس به ایران هجرت کردند.

این هجرت اجباری وقفه ای در تحصیلاتش ایجاد نکرد. پس از تحصیل و بهره مندی از اساتید حوزه در کربلا، کویت و شهر مقدس قم، در سال 1407 هجری قمری با نوشتن کتاب «الترتب» اجازه اجتهاد را کسب نمود. از آن پس به تدریس مباحث مختلف علوم دینی چون فقه، اصول، تفسیر، رجال و غیره مشغول شد، و سرانجام در سحر گاه 26 جمادی الأول 1429 در شهر مقدس قم دیده از جهان فرو بست و پیکر مطهر ایشان ضمن انتقال به عراق در شهر مقدس کربلا و در کنار اجداد طاهرینشان در صحن مطهر امام حسین علیه السلام به خاک سپرده شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا