مرجعیت شیعه

علامه حلّی، الگویی ارجمند برای رعایت قداست شهر مقدس کربلا

مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت شيعه در شهر مقدس کربلا، طی سخنانی گفت: «علامه حلّی» الگویی برجسته برای رعایت قداست شهر مقدس کربلا است. 

 

مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت شيعه در شهر مقدس کربلا، طی سخنانی گفت: «علامه حلّی» الگویی برجسته برای رعایت قداست شهر مقدس کربلا است. 

«سید عارف نصرالله» مدیر مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس کربلا، «علامه شیخ احمد بن فهد حلی» (قدس سره) را الگویی شایسته و یکی از شخصیت های علمی بی نظیر دانست، که امروزه  فقدان وی احساس می شود.

سید عارف نصرالله در گفتگو با میهمان خود، «محسن اسعد الکعبی» رئیس بخش امور فکری و فرهنگی دبیرخانه زیارتگاه های شیعی، گفت: این شیخ جلیل القدر و عالم توانا، الگوی برجسته ی رعایت قداست شهر مقدس کربلا بوده است و بسیاری از افراد در حال حاضر این را درک نمی کنند.

وی افزود: علامه ابن فهد حلی به خاطر اعتقادات عمیق، تقوا و شناخت دقیقش از همجواری با حرم مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام، بقایای غذا، و سایر پس ماندهای خود را در داخل شهر مقدس دور نمی ریخت، بلکه احتیاط می کرد و شخصاً آن ها را به بیرون از محدوده شهر می برد.

مدیر مرکز روابط عمومی مرجعیت شیعه ادامه داد: آن عالم بزرگ، قدسیت شهر مقدس کربلا را بسیار رعایت می کرد، زیرا این شهر سرزمینی مطهر است و خدای متعال با قرار دادن آرامگاه مطهر امام حسین علیه السلام در آن، این شهر را برتر از شهرهای دیگر قرار داده است.

وی در بخشی دیگر از این گفت و گو به معرفی برخی از برنامه ها و طرح های خدماتی، فرهنگی و دینی پرداخت، که تحت نظر و حمایت بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی شیرازی و مدیریت ناظر بر مرقد علامه ابن فهد حلی (قدس سره) در طول سال انجام می شود.

سید عارف نصرالله، همچنین به پروژه های نوسازی و بازسازی ساختمان بنا شده بر آرامگاه علامه حلی اشاره کرد و گفت: تمام این اقدامات با هزینه های خاص خودمان و برخی از خیرین مردمی انجام شده است.

رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در دبیرخانه زیارتگاه های شیعی، نیز با ابراز خورسندی از برنامه ها و خدمات ارائه شده از سوی این مرکز و مدیریت مرقد، خاطرنشان کرد: در صدد ایجاد زمینه ای برای چاپ کتب و آثار مرتبط با زیارتگاه ها و مراقد، از جمله نوشته ها و آثار علامه ابن فهد حلی رحمت الله علیه است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا