مرجعیت شیعه

بزرگ مرجع جهان تشیع: ارزش در خدمت به اهل بیت علیهم السلام و گستراندن فرهنگ و آموزه های ایشان است

یکی از وکلای مرجعیت شیعه در کانادا، در بیت  معظم له در شهر مقدس قم حضور یافت.

 

یکی از وکلای مرجعیت شیعه در کانادا، در بیت  معظم له در شهر مقدس قم حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین «شیخ علی الرمیثی» با بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله) دیدار و گفت و گو  کرد.

وی گزارشی کوتاه از فعالیت های خود و از مجالس احیای شعائر اهل بیت علیهم السلام، به ویژه مراسم ایام فاطمیه در کانادا را به مرجعیت شیعه تقدیم کرد.

معظم له در این دیدار طی سخنانی با اشاره به مشکلات شیعیان فرمودند: امیرمؤمنان «علی بن ابی طالب علیهما السلام» با مشکلاتی بسیار زیاد روبه رو بودند و پس از ایشان، شیعیان آن حضرت نیز مصیبت ها و آزارهای سختی را تحمل کردند و یکی از جرم های شیعیان، داشتن نام «علی» بود.

مرجع عالی قدر با تاکید بر این که امروزه شرایط برای شیعیان به سختی گذشته نیست فرمودند: در زمان حاضر، ارزش این است که انسان به اهل بیت علیهم السلام خدمت کرده، فرهنگ و آموزه های آنان را نشر دهد. 

معظم له ادامه دادند: توجه داشته باشید هر فعالیت و اقدامی در راه احیای امر اهل بیت علیهم السلام و زنده نگاه داشتن شعائر مقدس حسینی و فاطمی داشته باشید، ان شاء الله زمینه را برای آینده تشیع در کانادا فراهم خواهد کرد.

ایشان افزودند: آگاه باشید که اجر و مزد، متناسب با سختی کار و مشقت است و باید توجه داشت که بر اساس حدیث قدسی خدای سبحان، آمدن به دنیا برای خوردن و نوشیدن و پوشیدن و آسایش نیست، و این امور در بهشت یافت می شود، ولی مردم در دنیا در پی یافتن آن هستند، اما آن را نمی یابند.

آیت الله العظمی شیرازی تاکید کردند: جوانان را دریابید و در جذب آنان به مسیر اهل بیت علیهم السلام بکوشید و بدانید جوانان هدف امواج گسترده فسادِ فکری، اخلاقی و اعتقادی هستند، لذا از آنان در برابر لغزیدن به پرتگاه های ویران گر فکری، اعتقادی و اخلاقی حفاظت کنید.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا