مرجعیت شیعه

بازدید نمایندگان مرجعیت شیعه از کلیسای بزرگ «مونترال» کانادا

نمایندگان مرجعیت شیعه از کلیسای بزرگ «مونترال» کانادا بازدید کردند.

 

نمایندگان مرجعیت شیعه از کلیسای بزرگ «مونترال» کانادا بازدید کردند.

در پی دعوت پدر «کلود گرو» (claud Grou) اسقف اعظم ایالت «کبک» کانادا،  نمایندگان مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی (مدظله)، از کلیسای «سن جوزف» این ایالت دیدن کردند.

به گزارش شیعه ویوز،  این هیئت و در راس آن «حجت الاسلام و المسلمین شیخ مکی حائری» وکیل مرجعیت در ایلات متحده آمریکا،  و «حجت الاسلام شیخ صالح سیبویه» وکیل مرجع عالی قدر در کشور کانادا و مسئول مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در مونترال؛ سلام مرجع عالی قدر را به پدر «کلود گرو» ابلاغ کردند.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام شیخ صالح سیبویه، با تبیین گوشه هایی از فعالیت های مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی،  آمارهایی از زیارت میلیونی اربعین حسینی را برای این روحانی مسیحی بیان کرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمين شیخ مکی حائري، که مديريت «مرکز امام علی علیه السلام» ـ بزرگ ترین مرکز شیعی در شرق آمریکا ـ را بر عهده دارد، طی سخنانی با اشاره به لزوم هم زیستی مسالمت آمیز گفت:  آشنایی با فرهنگ اصیل اهل بیت علیهم السلام و مذهب تشیع که همان اسلام راستین است، می تواند برنامه ای مناسب را برای یک زندگی موفق، به انسان ها ارائه کند.

مدیر مرکز امام علی علیه السلام با تاکید بر اینکه امام حسین علیه السلام و حضرت مسیح، از طرف خدای منان و با هدف نجات انسانیت از تاریکی ها و نادانی، برگزیده شده اند، افزود:  این وظیفه روحانیون مسیحی و یا مسلمان است، که در این راه، با توجه به فضای امروزی،  گام هایی موثر بردارند، چرا که جامعه امروز به افکاری از این قبیل نیازمند است.

پدر  گِرو نیز ضمن ابراز تشکر از سلام گرم مرجع عالی قدر، و اظهار سلام خاص خدمت معظم له گفت:  مايه خورسندی است که بتوانیم این اهداف را عملی سازیم و لازم است برای رسیدن به آن ها  نشست هایی بین روحانیون دینی انجام گیرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تحقق این اهداف، شاهد جامعه ای عاری از خشونت باشیم که در آن  تفکر، گفت و گوی متقابل و هم زیستی مسالمت آمیز، حکمرانی کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا