مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: غدیر فرهنگ دانش، آزادی و صلح بر پایه عقل است

آنچه از ستمکاری، نا امنی و مشکلات در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و غیر آن، که گریبان انسان ها را گرفته، نتیجه ی وانهادن و به حاشیه راندن غدیر در تاریخ است. 

مرجع عالیقدر شیعیان جهان حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در آستانه عیدالله الاکبر غدیر در بیاناتی مهم بر اهمیت عید فرخنده غدیر و بزرگداشت روز اکمال دین و اتمام نعمت، عیدالله الاکبر تأکید نموده و فرمودند: غدیر، فرهنگی آسمانی برای سعادت همه جانبه ی تمام انسانها در طول تاریخ است. به دیگر بیان، غدیر، فرهنگ دانش، فرهنگ آزادی، فرهنگ مسالمت و صلح، فرهنگ همزیستی بر پایه ی عقل و فرهنگ هر فضیلت و زیبایی است. 

مرجع عالیقدر در ادامه فرمودند: آنچه از ستمکاری، نا امنی و مشکلات در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و غیر آن، که گریبان انسان ها را گرفته، نتیجه ی وانهادن و به حاشیه راندن غدیر در تاریخ است. 

مرجع عالیقدر شیعیان جهان حضرت آیت الله العظمی شیرازی همچنین ضمن تبیین اسلام حقیقی در پرتو ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام افزودند: حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: «إن الله لا یقبل توحیده إلا بالإعتراف لنبیه صلی الله علیه وآله بنبوته، ولا یقبل دیناً إلا بولایة من امر بولایته؛ خدای متعال [از کسی] توحید را نمی پذیرد، مگر آن که با اعتراف به رسالت پیامبرش همراه باشد و دینی را نمی پذیرد مگر آن که با پذیرفتن ولایت کسی که به ولایتش فرمان داده توأم باشد»(مصباح المتهجد). 

لذا خدای متعال ـ با اراده ی تشریعی ـ اراده فرموده است که غدیر امتداد بعثت آخرین و گرامی ترین پیامبر، یعنی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله باشد که اگر به آن امر مجال داده می شد قطعاً پس از رسول خدا صلی الله علیه وآله مسیر محمدی ـ علوی ادامه می یافت، آن گونه که جهان امروز در تمام عرصه ها از بالاترین مراتب عدالت، آرامش، ثبات، رفاه، کرامت، عزت و خیر سرشار می شد. 

مرجع عالیقدر در خاتمه همگان را به احیا و بزرگداشت این عید بزرگ در سرتاسر جهان دعوت نمودند و توفیق روزافزون همه خادمین غدیر و شیعیان امیرالمومنین علیه السلام را از خدای متعال مسئلت نمودند.

.{flvremote}http://dl.shiawaves.com/persian/videos/9207/0270/01-270.flv{/flvremote}

دانلود 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا