مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی: دولت ها باید اقتصاد را به مردم بسپارند و خود بعنوان ناظر عمل نمایند

دیدار طیف های مختلف اعم از اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان فرهنگی شهر واسط عراق در شهر مقدس قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی  شیرازی 

به گزارش شیعه ویوز ، جمعی از مسئولان مرکز فرهنگی المنتظر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) از طیف های مختلف اعم از اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان فرهنگی شهر واسط عراق در شهر مقدس قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند و مورد استقبال معظم له قرار گرفتند. 

معظم له در این دیدار به مناسبت دهه فرخنده غدیر ، به ابعاد حکومت داری امیرمومنین علی علیه السلام پرداخته و به نمونه ای از رفتار شکوهمند حکومتی امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام در عرصه ی اقتصاد اشاره کردند .

مرجع عالیقدر سپس به پیشرفت برخی کشورها در عرصه ی اقتصاد اشاره کردند و فرمودند: در جنگ دوم جهانی بیشتر کشورها و ملت ها نابود شدند ولی یکی از کشورهای آسیای شرقی و یکی از کشورهای اسلامی که نام آنها را نمی برم بیشترین صدمه را دیدند. به راستی پس از پایان یافتن جنگ، آن کشور آسیای شرقی چه کرد؟ 

آن کشور [خواسته یا ناخواسته، دانسته یا نادانسته] به بخشی از نامه ی امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر ـ نامه 53 ـ که در سال 38 هجری هنگامی که او را به فرمانداری مصر انتخاب کرده نوشتند عمل کرد، بدین معنا که تجارت، به ویژه صادرات و واردات را در دست مردم آزاد گذاشته و دولت فقط به عنوان ناظر عمل کرد تا مبادا در حق مردم اجحاف شود. 

در واقع دولت آن کشور تجارت را به مردم سپرد و بدین ترتیب در عرصه ی اقتصاد پیشرفت قابل توجه و چشمگیری به دست آورد. 

 

{mp4remote}http://dl.shiawaves.com/persian/videos/9207/0269/01-269.mp4{/mp4remote}

دانلود

مسأله ی تأسف بار این است که غالب جوانان ـ چه محصل، چه دانشجو، چه از دیگر طبقات ـ این را نشنیده اند و از آن ناآگاهند. بر شماست که در راه ساختن عراق نوین به وسیله ی جوانان بکوشید و بدانید که با برخوردارکردن آنان با فرهنگ امیرمؤمنان علیه السلام می توانید به این هدف برسید. 

این کار مهم ترین مسئولیت امروز شما به شمار می رود و مهم ترین ارمغانی است که به آینده ی عراق، آینده ی اسلام، آینده ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و آینده ی منطقه و جهان تقدیم خواهید کرد. 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا