مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: مراتب والای انسان در آخرت بر اساس اعمال نیکوی او در دنیا تعیین می شود

جمعی از شیعیان کشور لبنان با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند. 

 

جمعی از شیعیان کشور لبنان با حضور در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند. 

در این دیدار مرجع عالیقدر پس از دعا برای قبولی زیارات و عبادات میهمانان، فرمودند: هریک از شما به پاس اعمالش در دنیا، در سرای آخرت از مراتب و درجات بهشتی برخوردار خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: ممکن است کسی در آخرت نسبت به آشنایان، خویشاوندان و یا دوستانش در مرتبه ای پایینتر قرار گرفته و افسوس خورده؛ آرزوی درجه ای همانند آنها و حتی بالاتر داشته باشد.

معظم له افزودند: ملاک برخورداری از درجات عالی در سرای آخرت سه چیز است:

اول میزان اخلاص فرد در عمل؛ بدین معنا که انسان در زندگی، فعالیت، تلاش و کوشش، در اخلاق و در خدمت به اهل بیت علیهم السلام چه اندازه با اخلاص عمل می کند.

دوم اخلاق است؛ یعنی هریک از شما در طول زندگی خود خوش خلق ترین افراد باشد.

و سوین فعالیت و تلاش؛ یعنی هریک از شما در دنیا پر تلاش تر و فعال تر باشد، در آخرت از درجات بالاتری برخوردار خواهد بود.

مرجع عالیقدر در ادامه بیانات خود تأکید کردند: هر کسی باید بکوشد که در سرای آخرت از حسرت خورندگان نباشد و باید توجه داشت تا زمانی که انسان در دنیا زندگی می کند کلیه تلاش و مراتبِ ترقی را در دست دارد. پس در تلاش در خدمت به اهل بیت علیهم السلام کوتاهی نکنید و در حق خود نیز بی تفاوت و کم توجه نباشید و از فرصت ها به خوبی بهره بگیرید و حداکثر استفاده را ببرید.

آیت الله العظمی شیرازی مدظله، افزودند: مضمون حدیث شریف از این قرار است که می فرماید: «مردگان خطاب به زندگان از بستگان و خویشاوندان خود می گویند: تا وقتی که زنده هستید از فرصتی که در اختیار دارید استفاده کنید، چراکه پس از مرگ فرصت عمل از دست می رود».

معظم له در ادامه شیعیان لبنان را خطاب قرار داده و گفتند: شما باید به کشورتان لبنان به ویژه جوانان پسر و دختر جنوب اهمیت داده و با تمام توان خود آنان را در مسیر و چارچوب فرهنگ و مدرسه اهل بیت علیهم السلام قرار داده، در شمار رهپویان خط روشن آن پاکان درآورید.

 آیت الله العظمی شیرازی مدظله در پایان فرمودند: از خدای منان خواهانم که شما را در این راه و حرکت یاری فرماید و توفیق روزافزون به شما عنایت فرماید.

گفتنی است که میهمانان مرجع عالیقدر پس از این دیدار، با آیت الله سید حسین شیرازی فرزند مرجعیت شیعه دیدار نموده و به رهنمودهای ارزشمند وی گوش فرا دادند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا