مرجعیت شیعه

ترجمه کتاب «اقتصاد موفق، و راه های مقابله با فقر از نظر امیرالمومنین علیه السلام» به زبان انگلیسی

کتابی با عنوان «اقتصاد موفق و راه های مقابله با فقر از نظر امیرالمومنین علیه السلام»،  به زبان انگلیسی ترجمه شد.

 

کتابی با عنوان «اقتصاد موفق و راه های مقابله با فقر از نظر امیرالمومنین علیه السلام»،  به زبان انگلیسی ترجمه شد.

این کتاب که از تالیفات ارزشمند «آیت الله سید مرتضی شیرازی» است، راه کارهایی عملی برای تولید ثروت و مقابله با فقر را از کلام امیرالمومنین علیه السلام ارائه می کند.

در این کتاب که به زبان انگلیسی ترجمه شده، آمده است: اهدای زمین با عناصر درونی و بیرونی از جمله ثروت های طبیعی و معدنی آن به افراد جامعه،  بدون دخالت طرف هایی مانند حکومت ها، می تواند به افراد جامعه، آزادی گسترده ای در بهره مندی از آن ارائه کند. 

چرا که از این زمین ها می توان در امر کشاورزی یا پرورش دام، استخراج معادن، صنعت توریسم و یا خدمات تجاری استفاده کرد.

در این کتاب، همچنین به مساله بسیار مهم تراکم اموال در نزد تعدادی از اشخاص خاص که باعث افزایش قدرت آنان در سرمایه گذاری های کلان و در نهایت، ظهور فقر در جامعه می شود؛ پرداخته شده.

آیت الله سید مرتضی شیرازی فرزند مرجع راحل، در این کتاب همچنین خواهان تامین اجتماعی، ایجاد توازن و برابری بین روستا و شهرها و برابری تقسیم ثروت در جامعه شده است. 

ایشان در این باره  مثالی از امیر المومنین علیه السلام را یادآوری کرده که  آن حضرت پس از گرفتن حقوق و اموال شرعی، آن را فورا به دست مردم می رساند.

در این کتاب همچنین  آسان گیری در مالیات و صرفه جویی در خرج کردن، با هدف محافظت از ثروت اشاره شده است. 

نویسنده  در این باره چندین مثال از حضرت امیر المومنین علیه السلام آورده است. مانند خاموش کردن چراغی متعلق به بیت المال در ملاقات های شخصی،  و کم کردن فاصله بین خط های نامه،  و اموری از این قبیل.

این کتاب با استناد به تاریخ اسلام اثبات می کند که امیر المومنین علی علیه السلام، بدون معطل کردن بیت المال،  آن را به سرعت در جامعه تقسیم می کردند و این یکی از راه های مهم مقابله با فقر است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا