مرجعیت شیعه

هشدار مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی در باره ی تلاش دشمنان عراق برای گمراهی جوانان این کشور

مرجع عالی قدر شیعه، آیت الله العظمی شیرازی (مدظله)، طی سخنانی تاکید کردند در شرایط کنونی، غربی ها، وهابی ها، سکولارها، کمونیست ها و بعثی ها،  نقش فاسد خود را در گمراهی جوانان عراق به جدیّت دنبال می کنند.

 

مرجع عالی قدر شیعه، آیت الله العظمی شیرازی (مدظله)، طی سخنانی تاکید کردند در شرایط کنونی، غربی ها، وهابی ها، سکولارها، کمونیست ها و بعثی ها،  نقش فاسد خود را در گمراهی جوانان عراق به جدیّت دنبال می کنند.

معظم له که در بیت خود در شهر مقدس قم، میزبان هیئتی از حوزه علمیه «سیده الزهرا صلوات الله علیها» از شهر «الصدر» بغداد، متشکل از حجت الاسلام «احمد البدیری» و جمعی از طلاب این مدرسه علمیه  بودند، فرمودند: 

دنیا بهترین مکان برای اولیای الهی به منظور اندوختن ذخیره آخرت است، پس بر همه انسان ها و خصوصا اهل علم،  واجب است که با یکدیگر متحد و یکپارچه باشند تا با استعانت از خدای منان و اهل بیت علیهم السلام، بر مشکلات دنیا غلبه کنند. 

معظم له افزودند:  خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می فرماید: «به هر انسانی به اندازه بصیرتش عطا داده شده»، پس باید از این بصیرت به نحوی شایسته استفاده کرد.

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی ادامه دادند: عراق امروز، عراق من و یا عراق شما نیست؛ این عراق، عراق امیر المومنین، عراق امام حسین،  امامین کاظمین،  امامین عسکریین و عراق مولایمان بقیه الله الاعظم علیهم السلام است. این عراق، عراق ابا الفضل العباس، مسلم بن عقیل و سبع الدجیل علیهم السلام، و عراق فقها، شیخ مفید، شیخ طوسی و  مقدس اردبیلی است؛ 

و باید بدانیم جوانان امروز عراق،  سازندگان آینده، علمای آینده و تجار آینده هستند، پس چه کسی حامی و پشتیبان آن هاست؟؟؟

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی تاکید کردند: غربی ها امروز طرح های خبیثانه خود را در گمراهی جوانان عراق به خوبی پیاده می کنند و در این امر وهابی ها، سکولارها، کمونیست ها و بعثی ها نیز همین نقش را در قبال جوانان عراق دارند؛  جریان هایی که از ثروت هایی بزرگ به قدرت رسیده اند،  و با این سرمایه ها قصد دارند تا عقیده و اخلاق را به گمراهی تبدیل کنند .

معظم له  خطاب به طلاب حاضر در این دیدار فرمودند: هر کدام از شما می تواند در آینده عالمی بزرگ باشد، پس باید تفکر و پژوهش خود را در این راه قرار دهید و  از راحتی، آرامش و مشکلات خود چشم بپوشید.

مرجعیت شیعه افزودند : آرامش و راحتی در دنیا همانند سراب است، بر همه لازم است تا مصمم باشند و جوانان عراق را دریابند، علی الخصوص جوانان شهر بغداد پایتخت عراق، پایتختی که دارای تاریخی والا و شایسته و نیز تاریخی بالعکس بوده است. 

شایان ذکر است که در این دیدار، جمعی از طلاب مدرسه علمیه سیده الزهرا سلام الله علیها به دست مبارک مرجع عالی قدر آیت الله العظمی شیرازی، عمامه بر سر نهادند و به نصایح و ارشادات معظم له در خصوص تقوی و اخلاق حسنه، رفع نیازهای مردم،  و تبلیغ اسلام و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، گوش فرا دادند.

همچنین مسئولین و طلاب این حوزه علمیه، پس از دیدار با مرجعیت شیعه، به دیدار آیت الله سید حسین شیرازی فرزند معظم له، رفتند و از سخنان ایشان بهره مند شدند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا