مرجعیت شیعهموسسات جهانی شیعه

بررسی تضمین های عدالت حضور نمایندگان در انتخابات عراق در مرکز آدم

همایشی با عنوان تضمین های رعایت عدالت حضور نمایندگان در انتخابات عراق، در شهر مقدس کربلا برگزار شد. 

 

همایشی با عنوان تضمین های رعایت عدالت حضور نمایندگان در انتخابات عراق، در شهر مقدس کربلا برگزار شد. 

مرکز آدم برای دفاع از حقوق بشر و آزادی ها، همایشی را تحت عنوان «تضمین های رعایت عدالت حضور نمایندگان [احزاب، گروه ها و قومیت ها] در انتخابات عراق» در شهر مقدس کربلا برگزار کرد که با حضور شماری از شخصیت های حقوقی، دانشگاهی و رسانه ای همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، این همایش با سخنرانی دکتر علاء الحسینی، استاد حقوق مدیریت در دانشکده حقوق دانشگاه کربلای معلی آغاز شد.

وی اظهار داشت: اصل عدالت و مساوات اساساً اصلی از اصول قانون اساسی است و جنبه انسانی نیز دارد که قانونگذاران در عراق و بیشتر کشورهای جهان آن را پذیرفته اند. 

الحسینی ادامه داد: این امر به عنوان خاستگاه مساوات و عدالتِ اجتماعی و سیاسی اصل مساوات را نمایندگی می کند و در واقع هدف اصلی رسیدن به این مهم است.

دکتر علاء الحسینی افزود: نظر به اینکه قانون اساسی عراق همه شهروندان را یکسان می داند، آنان در به کارگیری آزادی و حقوق خود نیز مساوی هستند که حق سیاسی در انتخاب نمایندگان پارلمان از آن جمله است. لذا باید انتخاب سیاسیِ آنان با سایرین مساوی باشد و در این زمینه اراده و تصمیم کسی بر اراده دیگری برتری نداشته باشد. 

وی در پایان گفت: بنابراین باید در جستجوی تضمین هایی باشیم که حضور نمایندگان در پارلمان توأم با عدالت باشد، بدین معنا که با مساوات آغاز کنیم و با عدالت به انجامش رسانیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا