مرجعیت شیعه

بررسی دستاوردهای راهبردی و چالش های آینده کشور عراق در تالار گفتمان النبأ

طی نشستی در کربلای معلی دستاورهای راهبردی و چالش های آینده کشور عراق، مورد بررسی قرار گرفت. 

 

طی نشستی در کربلای معلی دستاورهای راهبردی و چالش های آینده کشور عراق، مورد بررسی قرار گرفت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، در این جلسهه در مرکز النبأ در شهر مقدس کربلا برگزار شد، تعدادی از اعضای پارلمان عراق، حکومت محلی، جمعی از مدیران ادارات امنیتی و همچنین تعدادی از روزنامه نگاران و خبرنگاران حضور داشتند.

آقای علی الطالقانی، مدیر تالار گفتمان النبأ طی سخنانی در این جلسه گفت: تالار گفتمان النبأ همواره از شخصیت هایی که به مسائل ملی و اقلیمی و بین المللی اشراف دارند، دعوت به عمل می آورد تا از ایده های آنان در جهت پیشرفت نهادهای دولتی استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسأله امنیت عراق به عنوان یکی از چالش های این کشور پرداخت و افزود: امنیت برای هر ملتی بسیار مهم است، به ویژه در کشوری مانند عراق که در برهه امنیتی حساس و خطرناکی مانند دوره پسا داعش به سر می مبرد.

دکتر واثق الهاشمی، تحلیلگر سیاسی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات فعلی کشور عراق گفت: مرحله کنونی بسیاری از چالش های حال حاضر و آینده را به همراه دارد، به ویژه اینکه امروزه عراق با توجه به همسویی ها و هماهنگی های بین المللی و منطقه ای در انطباق موضع استراتژیک خود به ویژه در ترجیح دادن منافع ملت و ایجاد امکانات و ظرفیت ها، با مشکل روبرو است.

شایان ذکر است، مؤسسه فرهنگی-رسانه ای النبأ از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدظله در شهر مقدس کربلا می باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا