مرجعیت شیعه

بازداشت آيت الله سيد حسين شيرازی به جرم انتقاد از ولايت مطلقه فقيه

آیت الله سید حسین شیرازی که توسط اطلاعات سپاه ایران بازداشت شده بود آزاد شدند.

 

آیت الله سید حسین شیرازی که توسط اطلاعات سپاه ایران بازداشت شده بود آزاد شدند.

بنابر اخبار رسیده به خبرگزاری شیعه ویوز از شهر مقدس قم، آیت الله سید حسین شیرازی فرزند مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، صبح امروز دوشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ پس از حضور در دادگاه ویژه روحانیت قم، بازداشت شد.

فرزند معزز مرجع عالی قدر جهان تشیع که توسط اطلاعات سپاه ایران و به دستور بیت رهبری بازداشت شده بود، بعد از بازداشتی که بیش از ۷ساعت به طول انجامید، آزاد شدند.

بر اساس اخبار رسیده در طول بازداشت، هیچ یک از مسئولین در مورد وضعیت ایشان پاسخگو نبوده‌اند و به گفته شاهدان عینی با اشخاصی که خواستند از حال ایشان با خبر شوند به تندی و با پرخاشگری برخورد شده بود.

گفتنی است در سال‌های اخیر فشارهای وارده از سوی حاکمیت ایران به مراجع مستقل شیعه دو چندان شده و به روش های مختلف ایشان را تحت فشار و مورد آزار قرار می دهند.

مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله که هميشه در راستای حفظ استقلال حوزه های علمیه و مرجعیت شيعه از حکومت‌ها تلاش کرده، همچنان از سوی مقامات حکومتی ایران  مورد آزار واقع شده و بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی فرزند معزز ايشان، نمونه‌ی آشکار دیگری از تحت فشار قرار دادن مرجعيت مستقل شيعه و هتک حرمت این مقام شریف می‌باشد.

گفتنی است چندی پیش آیت الله سید حسین شیرازی ضمن سلسله جلسات علمی و فکری خود به زبان عربی، در شهر مقدس قم، به سلطه گری و ظلم توسط حاکمان ایران و تحت عنوان ولایت مطلقه فقیه در چند سال گذشته، اعتراض ونقد علمی کرده بود.

شایان ذکر است هتک حرمت مراجع عظام تقلید شیعه توسط حاکمیت ایران و به دستور مستقیم رهبری، انجام می‌شود و تاکنون مراجع زیادی من جمله حضرات آیات عظام سید احمد خوانساری، سید کاظم شریعتمداری، سید رضا صدر، حاج آقا حسین و حاج آقا حسن قمی، سید صادق و سید محمد روحانی، سید محمد شیرازی، خاقانی، صانعی، رستگار جویباری، سید حسن فقیه امامی، سید احمد فالی، شیخ محمود تولایی حلبی و شیخ حسینعلی منتظری مورد آزار و تعدی قرار گرفته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا