مرجعیت شیعه

بازداشت آيت الله سيد حسين شيرازي به جرم انتقاد از ولايت مطلقه فقيه

آیت الله سید حسین شیرازی توسط اطلاعات سپاه ایران بازداشت شد.

 

آیت الله سید حسین شیرازی توسط اطلاعات سپاه ایران بازداشت شد.

بنابر اخبار رسیده به خبرگزاری شیعه ویوز از شهر مقدس قم، آیت الله سید حسین شیرازی فرزند مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، صبح امروز دوشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ پس از حضور در دادگاه ویژه روحانیت قم، بازداشت شده و تا کنون از حال و محل بازداشت ایشان خبری در دست نیست.

همچنین هیچ یک از مسئولین در مورد وضعیت فعلی ایشان پاسخگو نبوده‌اند و به گفته شاهدان عینی با اشخاصی که خواستند از حال ایشان با خبر شوند به تندی و با پرخاشگری برخورد شده است.

بیم آن می‌رود که به دستور بیت رهبری و توسط اطلاعات سپاه ایران، که در سال‌های گذشته پیگیر پرونده فشار به مراجع مستقل شیعه در شهر مقدس قم بوده، به مکانی نامعلوم منتقل شده باشند.

گفتنی است در سال‌های اخیر فشارهای وارده از سوی حاکمیت ایران به مراجع مستقل شیعه دو چندان شده و به روش های مختلف ایشان را تحت فشار و مورد آزار قرار می دهند.

مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله که هميشه در راستای حفظ استقلال حوزه های علمیه و مرجعیت شيعه از حکومت‌ها تلاش کرده، همچنان از سوی مقامات حکومتی ایران  مورد آزار واقع شده و بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی فرزند معزز ايشان، نمونه‌ی آشکار دیگری از تحت فشار قرار دادن مرجعيت مستقل شيعه و هتک حرمت این مقام شریف می‌باشد.

گفتنی است چندی پیش آیت الله سید حسین شیرازی ضمن سلسله جلسات علمی و فکری خود به زبان عربی، در شهر مقدس قم، به سلطه گری و ظلم توسط حاکمان ایران و تحت عنوان ولایت مطلقه فقیه در چند سال گذشته، اعتراض کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا