مرجعیت شیعه

دیدار جمعی از خادمان آستان مقدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام با آیت الله العظمی شیرازی

جمعی از خادمان حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام و برخی از مسئولان هیئات و مواکب حسینی از شهر مقدس کربلا با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند. 

 

جمعی از خادمان حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام و برخی از مسئولان هیئات و مواکب حسینی از شهر مقدس کربلا با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، در این ملاقات مرجع عالیقدر ضمن خوشامدگویی و استقبال از میهمانان فرمودند: امیرمومنان حضرت علی علیه السلام نقل کرده اند که: روزی در محضر رسول خدا صلی الله علیه وآله بودم که سه تن نزد ایشان آمدند و یکی از آنان عرض کرد: یا رسول الله! من ده دینار داشتم و یک دینار از آن را در راه خدا انفاق کردم. دیگری گفت: من هم پنجاه دینار داشتم و پنج دینار از مالم را انفاق نمودم. شخص سوم هم گفت: من صد دینار داشتم و ده دینار آن را در راه خدا انفاق کردم. در این هنگام پیامبر صلی الله علیه وآله به آنان فرمودند: اجر شما یکسان است.

معظم له در تبیین این مطلب فرمودند: علت این فرمایش رسول خدا صلی الله علیه وآله این است که ملاک و میزان خدای متعال در اعطای پاداش، نسبت و میزان توان هر فرد است.

آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در ادامه بیان داشتند: باید با خود بیندیشیم که خدای سبحان به هر کدام از ما چه مقدار فهم، طاقت، مال و یا امکانات داده است و ما چه مقدار از این دارایی ها را در راه خدا صرف نموده ایم؟ 

در این راه ممکن است اجر کسی که پنج ساعت از وقت خود را در راه برآوردن نیاز مؤمنان و یا خدمت به زائران صرف کرده است، با کسی که یک ساعت و یا با شخصی که ده ساعت از زمان خود را در این راه صرف کرده است، یکسان و برابر باشد و علت این امر این است که ملاک در نزد خدا، مقدار توانی است که به هر فرد عطا کرده است.

آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، خطاب به حاضران فرمودند: شما در پاک ترین نقطه ی زمین که همان کربلای مقدس است مشغول به فعالیت هستید، پس سعی کنید در حدّ توانتان به زائران حضرت سیدالشهدا علیه السلام خدمت کنید و نیازهای آنان را برآورده سازید.

معظم له در بخش پایانی سخنان خود گفتند: بدانید که در این مسیر بهترین خدمت شما جذب جوانانتان در گرد وجود مطهر اهل بیت علیهم السلام است. این را هم بدانید که فقط فرزندان یا خویشاوندانتان، جوانان شما نیستند، بلکه تمام فرزندان شیعیان جوانان شما نیز هستند. پس هر کدام از شما در حد توانتان بکوشید تا جوانان شیعه را با معارف اهل بیت علیهم السلام آشنا سازید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا