مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی بشیر نجفی: دشمنان به دنبال تجزیه عراق و تخریب اعتقادات مردم هستند

گروه های مختلف شیعیان از داخل و خارج عراق، سفیر عراق در پاکستان و گروهی از علمای شیعه، در دیدارهای جداگانه، با «آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی»مدظله، از مراجع تقلید شیعه دیدار کردند.

 

گروه های مختلف شیعیان از داخل و خارج عراق، سفیر عراق در پاکستان و گروهی از علمای شیعه، در دیدارهای جداگانه، با «آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی»مدظله، از مراجع تقلید شیعه دیدار کردند.

معظم له، در دیدار با شیعیان شهر «الحیانیه» استان بصره طی سخنانی فرمودند: دشمنان اسلام و عراق توطئه تجزیه عراق و تخریب اعتقادات مردم را در سر دارند و می خواهند آنها را از پیروی مکتب و راه درست به سوی افکار باطل منحرف کنند.

ایشان افزودند: عراق در دهه های گذشته اشتباهات زیادی را در زمینه سیاست مرتکب شده و از این رو باید تلاش کنیم اشتباهات گذشته را جبران کنیم.

این مرجع تقلید شیعه، در ادامه سخنان خود جوانان را به تلاش برای رسیدن به مراتب بالای علمی توصیه کرده و ایجاد روحیه رقابت علمی در میان جوانان را برای این مهم، مفید دانستند.

«آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی»مدظله، همچنین در دیدار با بگروهی از فرماندهان حشد الشعبی، تاکید کردند: پیروزی های ارتش و نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق، در برابر تروریست ها بسیار ارزشمند بوده و امتداد پیروزی خون بر شمشیر در کربلاست.

ایشان افزودند: دشمنان اسلام و عراق می خواهند چهره اسلام نامب محمدی را مخدوش کنند و آن را از مسیر صحیح منحرف سازند و این وظیفه همگان است تا با معرفی فرهنگ اصیل «اهل بیت علیهم السلام» جلوی دشمنان اسلام ناب محمدی را بگیرند.

«دکتر علی یاسین» سفیر عراق در پاکستان نیز یکی از شخصیت های دیدار کننده با معظم له بود که در این دیدار طرفین به بررسی مسائل مختلفی همچون ضرورت توسعه گردشگری دینی در عراق پرداختند.

معظم له در این دیدار نیز، زیارت حضرت «سید الشهدا علیه السلام» را برای عموم شیعیان لازم شمرده و افزودند: زیارت عتبات مقدس عراق می تواند زمینه توسعه گردشگری دینی باشد، به ویژه این که ما می توانیم در کنار گردشگری، تصویری صحیح از اسلام و مبانی دینی را به جهان عرضه کنیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا