مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی مدرسی: تنها راه حل بحران‌های منطقه گفتگو است

تنها راه حل بحران‌های منطقه گفتگو است.

 

تنها راه حل بحران‌های منطقه گفتگو است.

«آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی»مدظله، ـ از مراجع تقلید شیعه ـ طی سخنانی، نسبت به دخالت نظامی برخی کشورهای منطقه در سوریه به بهانه‌های مختلف ابراز نگرانی نموده و گفتگو و همکاری را تنها راه حل بحران‌های منطقه برشمردند.

معظم له، همچنین افزودند: کشورهای نفت‌خیز، باید ریشه‌های تروریسم را بخشکانند و فقر یکی از اصلی‌ترین این ریشه‌ها است.

این مرجع تقلید شیعه، واگذاری وام‌های بدون بهره جهت سرمایه‌گزاری در صنعت‌های کوچک و کشاورزی به خانواده‌های کم درآمد را یکی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر برشمرده و افزودند: این گونه وام‌ها تاثیر مثبتی در رشد اقتصاد ملی نیز دارد.

«آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی»مدظله، همچنین نسبت به بهانه‌های واهی برخی کشورها برای دخالت نظامی در سوریه هشدار داده و گفتند: این دخالت‌ها پوشش جدیدی برای تروریسم ایجاد خواهد کرد و به منطقه آسیب بیشتری می رساند.

ایشان همچنین افزود: مشکلات و بحران‌های منطقه راه حلی به جز گفتگو و سپس همکاری بر اساس منافع مشترک، بدون دخالت نیروهای خارجی ندارد.

«آیت الله العظمی مدرسی»مدظله، در انتهای سخنانشان اظهار کردند: باید کشورهای خود را از گردباد درگیری‌های بین‌المللی دور کنیم، در غیر اینصورت سرزمین‌هایمان عرصه درگیری‌های دائمی خواهد بود و در مقابل بهای سنگینی خواهیم پرداخت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا