جهان اسلام

بیانیه ی سازمان جهانی نفی خشونت پیرامون اجلاس سران كشورهاى عرب در کشور اردن

سازمان جهانی نفی خشونت در واکنش به شروع بکار اجلاس سران كشورهاى عرب، بیانیه ای صادر کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت در واکنش به شروع بکار اجلاس سران كشورهاى عرب، بیانیه ای صادر کرد. 

سازمان جهانی نفی خشونت – مسلمان آزاده – با شروع بکار اجلاس سران کشورهای عرب در اردن، بیانیه ای خطاب به کشورهای شرکت کننده در این اجلاس صادر کرد. 

در این بیانیه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

با برگزاری اجلاس سران کشورهای عرب و گردهم آمدن گردانندگان این کشورها در کشور اردن، جهان اسلام و جهان عرب نگاهی امیدوارانه به این اجلاس دارد تا شاید اوضاع کنونی این کشورها دستخوش تغیيراتی پسندیده، در آینده ای نزدیک شود.

سازمان مسلمان آزاده، در ادامه افزود:

این اجلاس که با حضور همه گردانندگان کشورهای جهان عرب همراه خواهد بود، در برهه حساسی از زمان برگزار می شود؛ پس بدیهی است مسئولیت این کشورها در تعیین مسیرهایی با هدف بهبود اوضاع کشورهای عربی، خصوصا کشورهایی مانند لیبی، سوریه و یمن بیش از پیش خواهد بود و چشم ها به آنها دوخته شده است. 

همچنین در این بیانیه آمده است:

طبق برآوردهای انجام شده توسط سازمان های مربوطه، تا زمانی که شعله جنگ ها و یا سرکوب ها در برخی کشورهای عربی ادامه دارد آرامشی در این کشورها حکم فرما نخواهد شد حتی ممکن است ناآرامی ها به کشورهای دیگر نیز سرایت کند. 

پس لازم است تا کشورهای حاضر در این اجلاس، راه حل مناسبی را برای این گونه ناآرامی ها که جان صدها هزار تن را گرفته و یا مجروح ساخته و میلیون ها نفر را آواره نموده، اتخاذ نمایند. 

سازمان جهانی نفی خشونت – مسلمان آزاده – در پایان بیانیه خود تاکید کرد: حکمرانان کشورهایی که دچار مشکلات داخلی هستند نیز لازم است اختلافات را کنار گذاشته و با ضمن احترام به درخواست های مردم خود، دست از سرکوب آنها بردارند تا بتوانند شاهد پیشرفت، توسعه و شکوفایی جامعه خود باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا