جهان اسلام

ادامه صدور احکام اعدام در بحرین

 آل خلیفه سه بحرینی را به اعدام محکوم کرد.

 

 آل خلیفه سه بحرینی را به اعدام محکوم کرد

دادگاه جنایی کشور بحرین، امروز ـ پنج شنبه ـ  سه جوان شیعه بحرینی را با اتهاماتی واهی به اعدام محکوم کرد.

«ابراهیم سرحان» از وکلای بحرینی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر از صدور دو حکم اعدام غیابی از سوی دادگاه جنایی بحرین علیه «میثم عمران حسین عمران» و «عبدالمحسن صباح عبدالمحسن محمد»  و یک حکم حضوری علیه «محمد علی صباح عبدالمحسن» که در بازداشت به سر می برد خبر داد.

این سه جوان بحرینی در مجموع ۱۷ نفری قرار دارند که دو سال پیش نیروهای امنیتی بحرین، ادعا کردند که این جوانان یک گروه به گفته آنها تروریستی تشکیل داده اند.

برخی از این افراد، از جمله «خلیل الحلواجی»  ـ یکی از فعالان سرشناس بحرینی ـ  به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

همچنین این دادگاه که به گفته فعالان حقوق بشری از فرمایشی ترین دادگاه های بحرین است، ۴ بحرینی را به حبس ابد و ۸ نفر دیگر را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. ضمن اینکه دو بحرینی نیز به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

این در حالی است که احکام صادره علیه سه جوان بحرینی، در نیمه ماه ژانویه گذشته که از آنها تحت شکنجه اعتراف گرفته شده بود؛ انتقادات بین المللی گسترده ای را به همراه داشت.

حکومت آل خلیفه از زمان شروع درخواست های اجتماعی و مدنی مردم این کشور، اقدامات سرکوبگرانه ای را علیه فعالان و علمای بحرینی به اجرا گذاشته است.

بیش از 85 درصد از جمعیت بومی بحرین را شیعیان تشکیل می دهند که حتی درخواست های مسالمت آمیز و مدنی آنها به شدت از سوی حکومت آل خلیفه سرکوب می شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا