جهان اسلام

اخراج قریب به ۵ هزار کارگر خارجی از کویت

کویت روند اخراج کارگران خارجی را شدت بخشیده است.

 

کویت روند اخراج کارگران خارجی را شدت بخشیده است.

سرویس های امنیتی کویت تنها از آغاز سال جاری میلادی تا اوایل ماه مارس، حدود ۵ هزار کارگر خارجی از جمله ۱۰۵۰ مصری را از این کشور اخراج کرده اند.

«القبس» ضمن اشاره به این موضوع افزود که روند اخراج کارگران ـ برخلاف گذشته ـ تسریع شده و هر فردی که زندانی می شود، بیشتر از یک هفته در زندان نمی ماند واز این کشور اخراج می شود.

این روزنامه وابسته به حکومت کویت، مدعی شده است که کارگران به دلیل نقض قوانین از این کشور اخراج میشوند، ولی درباره تشخیصِ نقض قوانین توسط کارگران توضیحی نداده است. 

این روزنامه در گزارش خود افزود: 25 درصد از اخراج شدگان هندی، 21 درصد مصری و الباقی به ترتیب از کشورهای فیلیپین، اتیوپی، سریلانکا، بنگال و شهروندانی از دیگر کشورها بوده و دستگاه های امنیتی نیز هم اکنون برای دیپرت ۲۵۰ مرد و ۵۰ زن در حال مقدمه چینی هستند.

براساس این گزارش، وزارت کشور کویت برای تسهیل و تسریع روند اخراج کارگران؛ با دفاتر هواپیمایی در خصوص کاهش قیمت بلیط کاگران اخراجی مذاکره کرده و هزینه های دیپورت این افراد را به منظور تسهیل در خروج آنها کاهش داده است.

شایان ذکر است، کویت از جمله کشورهایی است که جوانان کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس برای کار به آن سفر می کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا