جهان اسلام

ارتحال آيت الله العظمى سيد محمد على طباطبايى

«آیت الله العظمی سید محمد علی طباطبایی» از مراجع تقلید شیعه، دار فانی را وداع گفت.

 

«آیت الله العظمی سید محمد علی طباطبایی» از مراجع تقلید شیعه، دار فانی را وداع گفت.

«آیت الله العظمی سید محمد علی طباطبایی» پس از سالها خدمت در تعلیم و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام سرانجام در سن هفتاد سالگی در اثر سکته قلبی در یکی از بیمارستان های شهر لندن، دار فانی را وداع گفت.

ایشان تحصیلات خود را از حوزه شهر مقدس کربلا آغاز نمود و پس از آن که به مقام مرجعیت نائل شد، در کشورهای عراق، پاکستان، سوریه و در چندین کشور اروپایی در زمینه تدریس و تعلیم معارف اهل بیت علیهم السلام مشغول به فعالیت شد.

همچنین معظم له در کنار حرم حضرت زینب سلام الله علیها در شهر دمشق حسینیه ای به نام «کتاب و عترت» تاسیس نمود و تا زمانی که ایشان در سوریه سکونت داشت، این حسینیه به عنوان دفتر ایشان و پایگاهی برای نشر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و تعظیم شعائر حسینی شناخته می شد.

مرحوم «آیت الله العظمی سید محمد علی طباطبایی» تالیفات بسیاری نیز در علوم اسلامی و معارف دینی داشته و برای رساندن پیام اهل بیت علیهم السلام به سراسر جهان مشقتهای فراوانی را متحمل گردید.

ایشان تا آخرین روزهای عمر بابرکت خود و با وجود ضعف بدنی و کهولت سن، در زمینه نشر اسلام حقیقی و دستگیری از مستضعفین جهت برطرف کردن نیازهای آن ها دست از کار نکشید.

پيكر مطهر فقيه فقيد «آیت الله العظمی سید محمد علی طباطبایی» شنبه صبح در شهر لندن با حضور شيعيان اروپا تشييع شد.

قرار است پیکر مطهر اين عالم ربانى به شهر مقدس نجف انتقال یافته و پس از تشييع در این شهر مقدس آرام گيرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا