جهان اسلام

برگزاری نمایشگاهی برای حفظ میراث خاندان پیامبر ، در مصر

اتحادیه هنرهای تجسمی مصر، طی بیانیه ای اعلام کرد : از 27  تا 31 ماه می برابر با ششم تا دوازدهم خرداد ماه ، نمایشگاهی با هدف حفظ و احیای میراث اهل بیت علیهم السلام، در این کشور برپا خواهد شد

 

اتحادیه هنرهای تجسمی مصر، طی بیانیه ای اعلام کرد : از 27  تا 31 ماه می برابر با ششم تا دوازدهم خرداد ماه ، نمایشگاهی با هدف حفظ و احیای میراث اهل بیت علیهم السلام، در این کشور برپا خواهد شد.

اسلام یحیی ، مسئول برگزاری این نمایشگاه ،  گفته است : در این نمایشگاه که برای اولین بار در مصر برگزار می شود ،   56 تصویر از مساجد و قبور اهل بیت علیهم السلام از نقاط مختلف مصر ، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 به گفته ی اسلام یحیی ، از نخست وزیر ، تعدادی  از وزرا ،  دبیر کل اتحادیه  کشورهای عرب ، و تنی چند از اساتید دانشگاه های مصر ، برای دیدار از این نمایشگاه دعوت خواهد شد.

از طرفی گفته شده است برای اولین بار در كشور مصر، یک شرکت فیلم سازی با عنوان “شرکت فرهنگی-هنری قمر بنی هاشم”  افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری البوابه نیوز ،  شرکت مذکور قصد دارد با همکاری یک شرکت فیلم سازی عراقی، فیلم هایی با موضوعات مالک اشتر و صاحب الزمان علیه السلام بسازد.

این شرکت فیلم سازی شیعی بعد از مدت ها با تلاش هیثم عبد النبی از شیعیان مصری ، فعالیت خود را آغاز  می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا