جهان اسلام

دفع حمله تروریستی به عزاداران حسینی در پایتخت افغانستان

گروه تروریستی که قصد حمله به عزاداران حسینی در شهر کابل را داشت بازداشت شدند.

گروه تروریستی که قصد حمله به عزاداران حسینی در شهر کابل را داشت بازداشت شدند.

وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرده یک گروه تروریستی که قصد حمله بر عزاداران حسینی در کابل را داشت، دستگیر کرده است.

 

به گزارش شیعه ویوز؛ وزارت داخله افغانستان با انتشار بیانیه ای گفته که نیروهای خاص پلیس، با اجرای یک عملیات هدفمند ضد تروریستی، در شهر کابل، اعضای یک گروه تروریستی که قصد طراحی و سازماندهی حملات تروریستی برعزاداران حسینی در کابل را داشت، بازداشت کرده‌اند.

 

در این بیانیه آمده است: این عملیات شب هنگام در حوزه پنجم امنیتی کابل اجرا شد که در نتیجه آن، یک گروه 9 نفری متشکل از یک زن و 8 مرد که می‌خواستند حمله تروریستی را برعزا داران حسینی درمنطقه کوته سنگی انجام دهند، همراه با دو جلیقه انفجاری و شش عدد بمب، بازداشت شدند.

 

همچنین، این وزارت گفته که نیروهای ویژه، عملیات دیگری را در حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل انجام دادند که در نتیجه آن، یک گروه 5 نفری تروریستی را بازداشت نموده‌اند.

 

این وزارت خانه اعلام کرده که با تمام امکانات و قوای خود تدابیر ویژه ای را جهت تأمین امنیت مراسم ایام محرم و مراسم خاص روز عاشورا در کابل اتخاذ کرده و به هیچ گروهی تروریستی اجازه نخواهد داد که امنیت این مراسم را مختل کند.

 

گفتنی است که در سال‌های گذشته حملات وحشیانه بسیاری به عزاداران و مساجد و تکیه خانه‌ها شده، که تلفات زیاد جانی را بر جای گذاشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا