جهان اسلام

برای پنحمین سال افغانستان مرگبارترین کشور برای کودکان اعلام شد

سازمان ملل متحد، افغانستان را برای پنجمین سال متوالی مرگبارترین کشور برای کودکان اعلام کرد. 

سازمان ملل متحد، افغانستان را برای پنجمین سال متوالی مرگبارترین کشور برای کودکان اعلام کرد. 

براساس گزارش سازمان ملل، در سال گذشته 3 هزار و ۴۱۰ کودک در پی درگیری های داخلی افغانستان جان خود را از دست داده اند. 

سازمان ملل مسئولیت بیش‌تر کودکان به قتل رسیده را به عناصر مسلح مخالف دولت مانند سنی های نیروی طالبان و داعش نسبت داده و اعلام کرد:  کودکان در نتیجه عملیات جنگی، انفجار مین‌های کنار جاده‌ای و حملات انتحاری قربانی شده‌اند. 

یافته‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که یک هزار و ۲۳۸ کودک توسط سنی های تندروی طالبان، ۲۴۲ کودک توسط عناصر تروریستی داعش و ۵۵ کودک از سوی دیگر گروه‌های تروریستی در سال ۲۰۱۹ میلادی به قتل رسیده اند. 

با وجودی که افغانستان همچنان در صدر کشورهای مرگبار برای کودکان قرار گرفته است، اما سازمان ملل می‌گوید که شمار تلفات کودکان در سال گذشته میلادی نسبت به سال های پیش‌ کاهش یافته است. 

شورای امنیت ملی افغانستان بعد از دریافت گزارش سازمان ملل در مورد کشتار کودکان، سنی های تندروی طالبان را مسئول اصلی کشتار کودکان دانست و اعلام کرد که این گروه با بمب‌گذاری‌ها، حملات انتحاری و استفاده از خانه‌های مردمی به عنوان سنگر، عامل اصلی «قتل عام» کودکان است. 

شورای امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کرد که برای حفاظت از غیرنظامیان و برقرار صلح و ثبات، از عناصر طالبان می خواهد که دست از خشونت و کشتار شهروندان افغانستان بردارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا