جهان اسلام

آتش بس 3روزه در افغانستان

آتش بسی 3روزه در افغانستان حاکم می شود. 

آتش بسی 3روزه در افغانستان حاکم می شود. 

به گزارش شیعه ویوز به نقل از رویترز،، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی سنی های تندروی طالبان در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، مدعی شده که عناصر این گروه 3 روز در آتش بس به سر می برند.

در واکنش به این آتش بس، «اشرف غنی»، رئیس جمهوری افغانستان که بارها عناصر ترورستی را به آتش بس فراخوانده بو، در یک پیام توییتری ضمن استقبال از اعلام آتش بس، تاکید کرد که به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، به همه نیروهای دفاعی و امنیتی کشورش دستور داده تا به آتش بس 3 روزه پایبند باشند با این حال در صورتی که هدف حمله قرار بگیرند، از خود دفاع کنند.

این در حالی است که جنبش طالبان ماه گذشته میلادی درخواست دولت افغانستان برای برقراری آتش بس در سراسر کشور به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان را رد کرده و ضمن غیر منطقی خواندن آتش بس، حملات خود به نظامیان و غیر نظامیان را افزایش داد.

در همین رابطه نیز «جاوید فیصل»، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در نتیجه حملات سنی های تندروی طالبان در ماه مبارک رمضان، دست کم ۱۴۶ غیر نظامی جان خود را از دست داده و ۴۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

فعالان افغانستانی می گویند، طالبان با این اقدام خود به دنبال ظاهر سازی است تا بتواند جایگاهی اجتماعی برای خود دست و پا کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا