جهان اسلام

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی: با بازگشت مهاجران سوری باید خانه های آنها بازسازی شود

در پی روند رو به رشد بازگشت شهروندان سوریِ مهاجر و رانده شده به کشور خود، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی طی بیانیه خواستار بازسازی منازل این شهروندان گردید. 

به گزارش شیعه ویوز در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست این خبرگزاری رسیده، آمده است: 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی از بازگشت مهاجران و رانده شدگان سوری به مناطق خود که شاهد ثبات و امنیتی نسبی است استقبال می نماید. 

این بیانیه در ادامه با اشاره به مشکلاتی که آوارگان بازگشته با آن روبرو هستند، عنوان کرد: ما از نهادهای رسمیِ دولتی می خواهیم که دست یاری خود را به سوی کسانی که پس از مهاجرت اجباری، به سرزمین و خانه و کاشانه خود بازگشته اند دراز کرده و فضای امن و آرامی را برای آنان فراهم کنند تا شرایط پیش از شروع جنگ شوم سوریه برای آنان مهیا شود.

این بنیاد جهانی افزود: ما گزارش هایی مبنی بر بازگشت هزاران خانواده مهاجر و رانده شده سوری را دریافت کرده ایم که از داخل و خارج کشور به شهر و دیار خود بازگشته اند؛ خانواده هایی که ترس از آتش جنگ ظالمانه آنان را به ترک شهر و دیار و خانه های خود وادار کرده است.

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی با تاکید بر اهمیت مسئولیت پذیری نهادهای رسمی کشور سوریه در زمینه فراهم کردن امنیت، خدمات و فرصت های کاری مناسب به منظور ایجاد ثبات اجتماعی، اقتصادی و روانی، تصریح کرد: بیشتر مهاجران و رانده شدگان به علت جنگ ویرانگر و نابود کننده در آن کشور، دارایی خود را از دست داده اند و در چنین وضعیتی بر حکومت سوریه لازم است تا زیان های آنان را جبران کند.

 

از نظر این بنیاد بازگشت داوطلبانه شهروندان سوریِ مهاجر و رانده شده به کشورِ خود، بارقه بزرگ امید است و همگان به دور از تمام ابزارها و گرایش های سیاسی و برنامه های شبهه ناک باید از بازگشت آنان حمایت کنند. در این معنا از تمام کشورهای عربی و اسلامی و جامعه جهانی خواسته می شود وارد این عملیات شده و نقش مثبت خود را ایفا کنند، به گونه ای که در بازگشت ثبات و امنیت به این مناطق مهم اثر مثبت داشته باشند.

این بیانیه در پایان از جامعه جهانی خصوصا کشورهای عربی خواست بدون در نظر گرفتن مقاصد سیاسی و منافع مالی برای بازسازی کشور سوریه اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا