جهان اسلام

جشن عید غدیر خم در مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در کشور کانادا

در سالروز عید بزرگ اسلام، غدیر خم مراسم جشنی به منظور گرامیداشت این روز در مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در شهر مونترال کشور کانادا برگزار شد.

در سالروز عید بزرگ اسلام، غدیر خم مراسم جشنی به منظور گرامیداشت این روز در مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در شهر مونترال کشور کانادا برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز، این مراسم با حضور جمعی از نمایندگان پارلمان کشور کانادا، شهردار منطقه لاشین مونترال، جمعی از شخصیت های دینی و فرهنگی و عموم شیعیان همراه بود.

مراسم جشن ابتدا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس شهردار منطقه لاشین در جمع حاضران به ایراد سخن پرداخت.

یکی از اعضای پارلمان فدرال کانادا دومین سخنران این مراسم بود که طی سخنانی آمادگی خود را برای همکاری با مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی برای رفع مشکلات مردم به ویژه شیعیان اعلام کرد.

این مراسم در ادامه شاهد سخنرانی حسن غِیة، امام جماعت اهل تسنن و کاندیدای پارلمان کشور کانادا بود که در سخنانش از مسئول مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی، شیخ صالح سیبویه بابت همکاری نزدیک در جهت احیای روح انسانی و همزیستی مسالمت آمیز مذاهب در کنار یکدیگر تشکر کرد و خط فکری این مرکز را برخواسته از مرجعیتی دانا و توانمند دانست.

حجت الاسلام شیخ صالح سیبویه، از نمایندگان مرجعیت شیعه در کشور کانادا و مدیر مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی آخرین سخنران این مراسم بود. 

ایشان در سخنان خود از شرکت حاضران و مسئولان در این مراسم قدردانی کرد و برخی از نیازها و مشکلات مسلمانان و شیعیان را به اطلاع مسئولان حاضر رساند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا