جهان اسلام

بیمارستان های تایوان مسلمان پسند می شوند

دولت مرکزی شهر چین تایپه، پایتخت تایوان اعلام کرد با همکاری بیمارستان «ادوین تایوان» قصد توسعه تعداد بیمارستان های مسلمان پسند را در این کشور دارد.

 

دولت مرکزی شهر چین تایپه، پایتخت تایوان اعلام کرد با همکاری بیمارستان «ادوین تایوان» قصد توسعه تعداد بیمارستان های مسلمان پسند را در این کشور دارد.

به گزارش رسانه های محلی، یک مقام دولتی تایپه امروز در مصاحبه با خبرنگاران، سیاست مذکور را اقدامی در راستای مسلمان پسند سازی این شهر دانست.

بیمارستان ادوین تایوان یکی از 17 بیمارستان و مرکز درمانی در تایپه می باشد که در برنامه وزارت بهداشت و رفاه برای ترویج جهانی شدن خدمات مراقبت های پزشکی مشارکت داشته و تنها بیمارستان در تایوان می باشد که رسما گواهینامه «حلال» و اسلامی از اداره بهداشت شهری دریافت کرده است.

چی یوچیو از اداره بهداشت شهری در اینباره گفت: در راستای هدف افزایش شمار چنین موسسات درمانی در شهر، بیمارستان ها با مقامات دولتی همکاری خواهند داشت تا گواهینامه اسلامی برای آنان نیز صادر شود.

لازم به ذکر است از سال های 2014 تا 2018، تقریبا 8 هزار بیمار که اکثریت آنان را مسلمانان تشکیل می دادند، از کشورهای مسلمان نشین چون مالزی، اندونزی، بنگلادش، پاکستان و خاورمیانه در این موسسات پزشکی ـ درمانی در تایپه تحت درمان قرار گرفته اند.

به علاوه هم اکنون تقریبا 300 هزار مسلمان در تایوان زندگی می کنند که همگی به نیازهای درمانی بالقوه نیازمند هستند.

در نوامبر سال 2018  بیمارستان ادوین تایوان موفق به دریافت گواهینامه حلال از شورای علمای اندونزی، اصلی ترین نهاد اسلامی این کشور شد. به گفته هائونگ هویی تینگ رئیس بیمارستان، براساس این گواهینامه موادغذایی، دارویی و محصولات آرایشی ارائه شونده در این بیمارستان حلال می باشند.

وی گفت که درحال حاضر بیش از 200 مورد آیتم غذایی دارای گواهینامه حلال در این بیمارستان دردسترس است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا